از شایعترین عوارض گوارشی که در تمام افراد دیده می شود، نفخ معده است. نفخ به حالتی اطلاق می گردد که فرد، دچار پری شکم به همراه حرکات گاز در داخل آن می باشد. این عارضه گوارشی را می توان با مصرف شربت عسل صادراتی به همراه عرق نعناع درمان نمود.
از شایعترین عوارض دستگاه گوارشی که در زنان بیشتر از مردان دیده می شود و بیشتر در اثر پرخوری، یبوست، دادن هوا به همراه غذا به معده و یا بازگشت اسید و غذا از معده به مری عارض می شود؛ نفخ معده است.
سندروم روده تحریک پذیر نیز می تواند در رخ دادن این عارضه تاثیر گذار باشد. نفخ معده به حالت سفتی و پری شکم به همراه حرکات گاز در داخل آن اطلاق می شود. در طب سنتی این عارضه، از سرد شدن مزاج معده ایجاد می شود.
گرم نگه داشتن شکم برای رفع این ناراحتی بسیار مفید بوده و همچنین ورزش نیز در این امر بسیار موثر است. البته ساخت معجون عسل طبیعی و خالص به همراه آب ولرم و عرق نعنا این عارضه را سریعاً درمان می کند.
طب سنتی و روش های درمانی وابسته به این شاخه از علم پزشکی، در سرزمین های آسیای شرقی به خصوص کشور چین، رواج بسیاری دارد. تولید کنندگان عسل ایرانی باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند. اما چگونه می توان با آسان ترین روش، محصول را در بازار های جهانی عرضه نمود؟
زنبورداران می توانند به کمک بهره گیری از امکان مشاوره ی رایگان تلفنی موسسات بازرگانی، با کارشناسان مجرب در زمینه ی معاملات جهانی عسل، در ارتباط بوده و محصول با کیفیت خود را در هر دوره، به شرکت های صادر کننده ی این ماده ی ارزشمند، ارائه نمایند تا سهم شایسته ای از سود کلان فروش برون مرزی عسل، داشته باشند.

.