یقینا اگر برای یک بار دچار بی خوابی در طول شب شده باشید قدر این نعمت بزرگ را بی اندازه می دانید. افراد بسیاری با این مشکل درگیر هستند. اما علل بی خوابی چیست؟ آیا درمان آن با دارو های گیاهی مانند عسل امکان پذیر است.
شاید اصلی ترین دلیل بی خوابی یک فرد در شب، استرس و فکر های بیش از اندازه است که اجازه نمی دهد یک خواب آرام در شب داشته باشد ولی در نظر داشته باشید اگر نخواهید مشکل بی خوابی را حل کنید به مرور زمان برای بدن شما اتفاق های بدتری خواهد افتاد

مشکلات بی خوابی
شاید اولین مشکل بی خوابی برای شما این باشد که قطعا در طول روز فعالیت های مخصوص به خودتان را نمی توانید با دقت کافی انجام دهید.
دومین مشکلی که بی خوابی می تواند به ارمغان بیاورد این است که احتمال سکته ی مغزی را افزایش می دهد مخصوصا هر چه جوانتر باشید این مشکل در مقیاس بالاتری احتمالا رخ می دهد.
بر اساس آزمایشاتی که بر روی افراد بی خواب مبتلا به سرطان های مختلف انجام گرفته است کسانی که با بی خوابی مواجه بوده اند در طول شب به سلول های سرطانی فرصت بهتری برای رشد داده اند پس مواظب باشید یکی از علل مبتلا شدن به سرطان الان معرفی شد.
اینها فقط برخی از مشکلات مرتبط با بی خوابی بود، این در حالی است که محققان اروپایی متعقدند شما با بی خوابی نزدیک به ۸۶ نوع بیماری را به بدن خود دعوت می کنید.

درمان بی خوابی با داروهای گیاهی

برای در مان بی خوابی با توجه به شدت این بیماری دکتر ها قرص های آرام بخش متنوعی را تجویز می نمایند ولی این قرص ها در برخی از بیماری ها بعد از مدتی مقاومت ایجاد می کند یعنی دوز مصرفتان را باید بالا ببرید یا قرص را عوض کنید تا خوابتان ببرد و خود این، مسئله جدی برای این بیماران می باشد.
طب سنتی با تجویز برخی از غذا ها و نوشیدنی ها متعقد است می تواند بی خوابی را حل کند و احتیاج به مصرف هیچ قرصی هم نیست، از جمله موادی که پیشنهاد می شود گردو، بادام، برنج، ماهی و کاهو است که باعث می شود راحت تر به خواب بروید همچنین آماده کردن یک دمنوش گیاهی که شامل بابونه و عسل باشد یا ترکیب معروف شیر و عسل که از قدیم برای بی خوابی توصیه می شود را، حتما  قبل از خواب امتحان نمایید. حتی خوردن عسل در طول روز را هم فراموش نکنید چون می تواند بسیار مفید واقع شود، حداقل یک بار این موارد را تست کنید چون احتمالا بی تاثیر نخواهد بود