عسل تنها ماده تشکیل شده روی زمین است که همه انواع خواص درمانی را برای حیات با کیفیت موجودات دارد و مهمترین ماده تشکیل دهند آن گرده گل هایی است که زنبور عسل جمع آوری می کند.
زنبور عسل یکی از مهمترین موجودات روی کره زمین است که وجودش برای طبیعت جز برکت، رحمت، رشد و پویایی چیز دیگری ندارد و همه کارهایی که انجام می دهد تنها در جهت مثبت و سود رساندن به زندگی بشر است.

زنبور عسل
حس بویایی فوق العاده بالایی دارد و زمانی که برای فعالیت و جمع آوری شهد به بیرون از کندو می رود می تواند از کیلومترها دورتر بوی گرده گل ها را تشخیص دهد و برای جمع آوری آن نوع دلخواهش به سمت او برود و از طریق همان حس بویایی راه کندو را پیدا کند و به خانه اش بازگردد.
هرباری که زنبور عسل از خانه بیرون می رود بر روی بیش از 50 گل می نشیند و در پشت پاهای انتهایی خود دو عدد کیسه برای ذخیره گرده گل دارد تا آن ها را برای ذخیره زمستان به کندو بیاورد.
یکی از مهمترین خواص و فواید زنبور عسل همین گرده افشانی و بارور نمودن گل ها و گیاهان می باشد که به گفته انیشتن اگر زنبور عسل روی کره زمین نمی بود زندگی انسان و بشریت در عرض کمتر از 5 سال نابود می شد!

خواص گرده گل
که توسط زنبور عسل جمع آوری می شود و در حجره های شش ضلعی کندو ذخیره می گردد برگرفته از نوع گیاهی است که از آن گرده برداشت شده، بنابراین در صورت مصرف می تواند خواص درمانی بی نهایت موثری را در بهبود و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها داشته باشد و مصرف روزانه آن در رژیم عذایی همه افرادی که به گرده گل حساسیت ندارند توصیه می شود.