آیا می دانید که کدام مراکز فروشگاهی معتبر در زمینه عرضه کلی و جزئی لوازم زنبورداری معتبر بوده اند؟ آیا از قیمت خرید انواع لوازم زنبورداری آگاهی داشته اید؟
زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل، با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و اقلیمی در اکثر استان ها و مناطق کشور ایران، رونقی جدی یافته و با توجه به اهمیت این حرفه و تولید انواع فرآورده هایی ناب و پرخاصیت مانند عسل طبیعی و ژل رویال، اهمیت این حرفه، دو چندان شده است.
اما همواره افرادی که در این حوزه فعالیت داشته اند و یا همچنین افرادی که به تازگی پا در این عرصه گذاشته اند نگران تهیه انواع لوازم تخصصی مورد نیاز برای امر زنبورداری بوده اند و شاید بیشتر افراد تازه کار، حتی ندانند که لوازم تخصصی مورد نیاز برای این امر، چه وسایلی بوده است.
عمدتا در استان هایی که امر زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل، رونق بیشتری را داشته، شاهد وجود تعداد بیشتری از نمایندگی ها و مراکز فروش در زمینه لوازم زنبورداری بوده اید، و تنها مسئله ای که باقی می ماند، شناخت مراکزی معتبر بوده که انواع لوازم تخصصی زنبورداری را با قیمت ارزانتر و مناسب تری، عرضه نموده اند.
حال آیا می دانید که انواع لوازم مورد نیاز برای زنبورداری امروزی، چه وسایلی بوده و چگونه می توان آنها را در استان هایی که امر زنبورداری رونق چندانی نداشته، با قیمت مناسب تری تهیه نمود؟

خرید لوازم زنبورداری

خرید لوازم زنبورداری

خوشبختانه در حال حاضر شاهد گسترش امر زنبورداری در مناطق مستعد کشور بوده ایم و این امر سبب شده تا وجود یک نمایندگی فروش معتبر انواع لوازم زنبورداری، از امر مهم تری برخوردار باشد.
در ابتدا باید گفت که از انواع لوازم مورد نیاز زنبورداری، استفاده از لباس، کلاه توری، دستکش و چکمه برای حفاظت شخصی افراد در برابر نیش زنبورهای مهاجم، برای تمامی زنبورداران چه تازه وارد و چه با تجربه، مورد نیاز بوده است.
لباس مخصوص زنبورداری، که عمدتا از جنس پارچه و  به رنگ سفید بوده است، کلاه توری که قابلیت تنطیم اندازه سر و پوشش گردن و تمامی نواحی صورت را داشته، و دستکش چرم یا لاستیکی مخصوص که عمدتا سبک بوده، برای در امان ماندن از نیش زنبورهای مهاجم، که ممکن است به هر دلیلی دچار عصبانیت گردند، از ضروری ترین لوازم زنبورداری محسوب شده اند.
علاوه بر لوازم شخصی در زنبورداری، برخی از وسایل دیگر موجود بوده اند که برای هر چه آسان تر شدن امر زنبورداری و تولید فرآورده های آن، مهم و ضروری می باشند.
حتما نام دستگاه دودی را شنیده اید و باید بدانید که زنبورداران در حین بازدید از کندو عسل و یا برداشت عسل از شان ها، از این دستگاه برای پراکنده نمودن زنبورهای مهاجم که از بوی ناخوشایند دود حاصل از این دستگاه خوششان نمی آید، بهره برده تا کمتر نیش بخورند.
اهرم فلزی از دیگر لوازم مورد نیاز برای زنبورداری می باشد که عمدتا برای جابجایی درب کندو و نظافت کندوهای عسل از آن بهره برده شده و در مراکز فروش، انواع این اهرم های فلزی، به همراه کاردک، برس مخصوص، چنگال و تخته موم دوز به فروش می رسند.
لازم به ذکر است که دستگاهی برای استخراج عسل نیر موجود بوده که به آن دستگاه استراکتور عسل گفته می شود که اغلب در دو نوع دستی و برقی موجود می باشند.
شما زنبورداران می توانید با ارتباط داشتن با کارشناسان و نمایندگان فروش انواع لوازم و تجهیزات جدید زنبورداری، آنها را به صورت عمده و جزئی، با قیمت مناسب تری خریداری نمایید.