آیا امکان خرید به شیوه پستی گرده گل عسل ایرانی وجود داشته است؟ چگونه می توان گرده گل را مصرف نمود؟ خواص درمانی آن چیست؟
آیا می دانید که گرده گل به عنوان یک نوع اسپرم گیاهی در طبیعت شناخته شده و به سبب دارا بودن ترکیباتی منحصربفرد و سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها، نقش دارویی و درمانی ارزنده ای را دارا بوده است؟
گرده گل یا گرده زنبورعسل، یکی از ارزشمندترین مواد موجود در طبیعت و بروی گل های گیاهان بوده که با ذخیره سازی زنبورهای عسل در کسیه هایی موجود در پاهای آنها، وارد کندوهای عسل می گردد و در کنار ژل رویال، از جلمه مواد تغذیه ای و مورد نیاز لاروها و دیگر زنبورهای نوزاد بوده اند.
شایان ذکر است که زنبورداران با استفاده از تله هایی با نام تله گرده گیر در راه پراوز زنبورهای عسل، این گرده گل را جمع آوری می نمایند و اقدام به خشک نمودن آنها می نمایند که امروزه شاهد وجود عصاره گرده گل و پودرهای آن در بازار هستید.
اما آیا می دانید که تحقیقات نشان داده، گرده گل می تواند علاوه بر تأمین نیازهای پروتئینی و ویتامینی زنبورهای کندوی عسل، خواص درمانی بی شماری را برای انسان ها نیز دارا باشد؟

گرده گل عسل

خواص درمانی گرده گل زنبورعسل

شاید بتوان یکی از مهم ترین خواص مصرف گرده گل را به درمان پروستات در مردان مسن اشاره کرد و گفت که دلیل اصلی مبتلا شدن این افراد به بزرگی پروستات، کمبود روی در بدن آنها بوده که از این ماده در گرده گل به وفور یافت شده است.
از دیگر خواص درمانی گرده گل می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش استرس، ضدپیری و موثر در کنترل وزن اشاره نمود.
امروزه شاید یکی از روش های استفاده از گرده گل، می تواند به صورت پودر محلول در آب، و یا مخلوط با عسل طبیعی برای افراد باشد که به گفته مشاورین تغذیه مصرف آن به صورت ناشتا می تواند تأثیراتی به مراتب بیشتر را دارا باشد.
در حال حاضر فرصت ویژه ای برای تهیه آسان گرده گل اصل ایرانی برای تمامی افراد در سراسر کشور به وجود آمده تا این ماده ی ارزشمند را بدون هیچ افزایش قیمتی و به آسانی، از سایت هایی معتبر خریداری و از پست دریافت نمایند.