خرید و فروش کندوی زنبورعسل با جمعیت فعال و قوی، و ملکه جوان از طریق این سایت و با قیمت مناسب امکان پذیر گشته است.
حتما می دانید که یک کلنی زنبورعسل، محل زندگی بیش از 50 تا 70 هزار زنبورعسل کارگر، 3 هزار زنبورعسل نر و یک زنبور ملکه بوده که مقصود از یک کلنی فعال زنبورعسل، کلنی ای بوده که دارای زنبور ملکه می باشد و هر چقدر این زنبور جوان تر بوده؛ قیمت کلنی ها هم بیشتر می گردد. امروزه زنبورداران تازه کار، همواره دغدغه ی خریداری کلنی فعال زنبورعسل با نژادهای مشهور را داشته اند.
امروزه در تمامی زنبورداری ها، وجود یک کلنی پرچمعیت و فعال، می تواند کمک شایانی را به میزان تولیدات بهتر و بیشتر زنبورداران نماید، و این زنبورداران بایستی نکاتی را هنگام خرید کلنی ها بدانند. همچنین ذکر این نکته ضروری بوده که امروزه بهره برداری از کندوهای مدرن، توانسته رونقی جدی در صنعت زنبورداری لقب بگیرد.

کندوی عسل

نکات مهم خرید کلنی زنبورعسل

چند نکته و توصیه مهم در مورد خرید کندو و کلنی های زنبورعسل برای تازه کار ها را در اینجا بیان می کنیم که بایستی توسط زنبورداران، مورد اهمیت واقع گردد:

  • مطالعه کتب زنبورداری قابل اعتماد در زمستان.
  • بهترین زمان خرید کلنی زنبورعسل در شرایط عمومی ایران، بهمن و اسفند ماه می باشد.
  • هنگام خرید، دقت شود که جمعیت کلنی حتما دارای ملکه باشد.
  • همیشه جمعیت های قوی و سالم را خریداری نمایید، اگرچه گران باشند.
  • تازه کار ها، هرگز زنبورداری را با تعداد زیادی از کندو ها شروع نکنند.

همانطور که گفته شد، امروزه زنبورداری های مدرن، از انواع کندوهای جدید و یا جعبه ای موسوم به کندوهای مدرن بهره برداری نموده و درصد کمی هم از کندوهای بومی بهره برداری صورت داده اند. آیا با انواع کندوهای مدرن آشنایی داشته اید؟

کندوی عسل

انواع کندو عسل مدرن

گفتنی است که تمامی زنبورداری های امروزی، از انواع کندوهای مدرن بهره برداری نموده اند که در دو نوع کندوعسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی، شهرت دارند و البته کندوهای پلاستیکی به تازگی پا به این عرصه گذاشته اند.
یک کندو عسل چوبی باکیفیت که از چوب درختان جنگلی و در تعداد طبقات گوناگون ساخته شده، می تواند چیزی بیش از 12 سال کارآیی و عملکرد مفید را برای زنبورداری ها در شرایط اقلیمی گوناگون داشته باشد.
اما یک کندوی پلاستیکی، علی رغم اینکه از قیمت بیشتری نسبت به کندوهای چوبی برخوردار بوده، دارای مزایایی چون، شست و شوی آسان، مقاومت بیشتر در برابر حرارت، رطوبت و هجوم حشراتی چون موریانه را دارا بوده و می تواند برای بهره برداری در زنبورداری های بزرگ، قابل تأمل باشد.
به طور کلی انتخاب یک کندو عسل مناسب برای زنبورداری ها، می تواند با آزمایش حداقل یکبار از این کندوها صورت بگیرد و یا اینکه زنبورداران تازه کار می توانند با زنبورداران باتجربه ای که در شرایط مشابه اقلیمی از این کندوها بهره برداری نموده، مشورت های خوبی را صورت دهند تا کندوی مناسبی را برای خود خریداری نمایند.
سبکی وزن و عدم داشتن شکستگی، از جمله ملاک های مهم در هنگام خرید انواع کندوهای مدرن بوده که زنبورداران بایستی بدان توجه داشته باشند. برای آگاهی از چگونگی خرید و فروش انواع کلنی و کندوی زنبورعسل، می توانید با کارشناسان در این حوزه، ارتباط داشته باشید.