هم اکنون توسط مراکز معتبر خرید و فروش عسل ایرانی، عسل گون دامنه های سبلان استان اردبیل، آماده توزیع به صورت عمده و با قیمت مناسب می باشد. آیا از خواص عسل گون چیزی می دانید؟
در کشور غنی ایران از لحاظ وجود تنوع بسیار فراوان در پوشش گیاهی گیاهان دارویی، امروزه به جرئت می توان استان اردبیل را به دنبال دارا بودن مراتعی بکر و کوهستان هایی چون سهند و سبلان، از جمله پایگاه های مهم در صنعت زنبورداری دانست.
بله امروزه در این استان، چیزی بیش از 3 تا 5 هزار تن انواع عسل دارویی و چهل گیاه برداشت گردیده که تلاش بیش از 2500 زنبوردار را در سطح این استان طلبیده و می توان نام این استان را در میان سه تولیدکننده ی برتر عسل ایرانی در کشور دید.
یکی از گونه های مفید و پرخاصیت گیاهان دارویی موجود در دامنه های سبلان  استان اردبیل و شهرستان سرعین، گیاه گون بوده که از شهد گل های این گیاه، مرغوبترین عسل گون در این استان تولید شده که خب می تواند از خواص بسیار مناسبی برای انسان ها برخوردار باشد و امروزه به یکی از مشهورترین و پرفروش ترین گونه های عسل دارویی نیز مشهور بوده است.
حتما اگر شما هم به استان اردبیل مسافرت نموده باشید، از عسل این استان با خود سوغاتی به همراه آورده اید. اما آیا می دانید که عسل گون تولید شده در این استان، از چه خواص مفیدی برای شما برخوردار بوده و چگونه می توان آن را با قیمت خوبی خریداری کرد؟

عسل گون

عسل گون اردبیل

همانطور که متوجه شدید، از جمله گونه های عسل دارویی برداشت شده در استان اردبیل، عسل گون بوده که از شهد گل های گیاه مشهور دارویی گون تولید شده و امروزه از تقاضای بسیاری در بازارهای اردبیل برخوردار بوده است.
گفتنی است که گیاه گون، گیاهی علفی و از تیره نخود با نام علمی Astragalus و با ارتفاعی بیش از 70 سانتی متر و یکساله بوده که در کشور ما بیش از 200 گونه از آن در اکثر مناطق کشور به خصوص دامنه های کوهستان های اردبیل، رویش داشته است و از میزان شهد مطلوبی نیز برخوردار می باشد.
از شهد گل های ارغوانی، آبی و یا سفید رنگ این گیاه، عسلی به نام عسل گون برداشت شده که اگر در خالص ترین نوع خود تولید شده باشد؛ می تواند خواص درمانی بسیاری را برای انسان ها داشته باشد.
عسل گون، عسلی با رنگ روشن و زرد رنگ از جمله مشهورترین عسل های تک گل و دارویی نام داشته که امروزه مرغوبترین نوع آن در استان اردبیل برداشت می گردد و مصرف آن به خصوص در صبحانه توصیه فراوان داشته است.
برای مصرف عسل گون خالص و اصل، فواید درمان ذیل را برشمرده اند:

  • درمان رماتیسم و دردهای مفصلی.
  • بهبود التهابات مثانه و پروستات.
  • ایجاد خوابی راحت.
  • تقویت حافظه و مقوی اعصاب.
  • تقویت دستگاه گوارش.
  • درمان خشونت سینه و حنجره.
  • مفید برای کم خونی.

هم اکنون شما می تواند بهترین و خالص ترین عسل گون اردبیل را با ارتباط داشتن با مراکز معتبر فروش عسل ایرانی، به صورت عمده و جزئی خریداری کنید.