در این سایت شما هموطن عزیز می توانید نسبت به خرید و یا فروش عسل به صورت عمده و یا خرده اقدام نمایید.
عسل طبیعی، شناخته شده ترین و مقوی ترین ماده ی غذایی در دنیا می باشد که هم توانسته نقش تغذیه ای و هم نقش دارویی و درمانی را برای مصرف کنندگانش داشته باشد و اهمیت مصرف آن در دنیای امروزی، بیش از گذشته بوده و همواره مورد توصیه مشاورین تغذیه و گوارش قرار گرفته است.
مصرف کنندگان عسل که به فکر سلامت خود بوده، عسلی خالص و کاملا ارگانیک را خریداری می کنند و به سبب آنکه همواره بازارهای خرید و فروش عسل، انواع عسل های تقلبی و مصنوعی را به خود دیده، این مصرف کنندگان هم از دغدغه ای جدی پیرامون تشخیص عسل اصل از تقلبی مواجه بوده اند که خب شاید در برخی از مواقع، آنها را از خرید عسل نیز منصرف نموده باشد.
باید گفت که در بازارهای امروزی خرید و فروش عسل، تنها این شناخت مراکز معتبر تولیدی بوده که توانسته کمک شایانی را به خرید عسلی اصل و درجه یک صورت دهد، چرا که این مراکز معتبر، با تولیدکنندگانی در ارتباط هستند که مجهز به آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی بوده و در این آزمایشگاه ها، به راحتی عسل تقلبی از اصل شناخته شده و عسلی مرغوب و کاملا ارگانیک روانه بازارهای فروش گریده است.

خرید و فروش عسل در بازار

خرید و فروش عسل معمولا از لحاظ نوع این محصول به دو صورت عسل طبیعی و یا تغذیه ای انجام می گیرد که هر کدام از آن ها نیز بنا بر سلیقه و خواست مشتری در دو شکل موم دار و یا صاف شده و شهدی تولید می گردند.

عسل عمده

آن چه که در این میان با اهمیت می باشد، آنالیز و کیفیت عسل های عرضه شده هم در نوع طبیعی و هم در نوع معمولی یا تغذیه ای است، که هرچه از این نظر مرغوب تر باشند، قیمت تمام شده و قابل عرضه آن ها نیز بالاتر خواهد بود.
البته تعیین نوع بسته بندی و شرایط حمل و نقل نیز یکی دیگر از عامل های مهم در این امر محسوب می گردد.

عسل عمده

حال با توجه به اینکه از چگونگی خرید عسلی اصل در بازار آگاه شدید، آیا می دانید که چه نکاتی را هنگام خرید عسل باید مورد توجه قرار دهید تا عسلی تقلبی را به شما عرضه نکرده باشند؟

نکات خرید عسل اصل

شما مصرف کنندگان جدی عسل؛ حتما می دانید که مصرف روزانه حتی یک قاشق عسل طبیعی، می تواند خواص منحصربفرد دارویی و درمانی از جمله درمان مشکلات قلبی، کلیوی، گوارشی و درمان کم خونی داشته باشد که همواره توصیه مشاورین تغذیه را به همراه دارد.
اما خب باید گفت که زمانی این عسل می تواند خواص تأثیرگذاری را در سلامت انسان ها داشته باشد که در مرغوبترین و خالص ترین نوع خود، خریداری و مصرف گردد و این موضوع از جمله نگرانی های جدی این مصرف کنندگان بوده است.
متأسفانه امروزه در بازار، شاهد وجود چیزی بیش از 50 درصد انواع عسل های تقلبی و مصنوعی بوده ایم که این نگرانی را دو چندان کرده است و همواره دیده شده که از سوی برخی از عرضه کنندگان ناشناخته، مواردی پیرامون اصل یا تقلبی بودن عسل ذکر شده که عمدتا جهت تبلیغات و سود خود آنها بوده و هیچ ملاک دیگری نداشته است.
شایان ذکر که مصرف کنندگان عسل طبیعی باید نکات ذیل را هنگام خرید عسل بدانند:

  • رنگ عسل طبیعی که در شرایط گوناگون محیطی و اقلیمی، تفاوت های بسیاری را داشته، به هیچ عنوان نمی تواند تنها ملاک مهم در تشخیص عسل اصل از تقلبی باشد.
  • درصد ساکارز کمتر از 5 درصد موجود در یک عسل طبیعی، منجر به میزان مرغوبیت بالای آن شده و همواره از خرید عسل های با درصد ساکارز بالا، خودداری کنید.
  • شکرک زدن عسل، به سبب خاصیت تبلور مواد قندی موجود در ترکیبات عسل طبیعی بوده و به هیچ عنوان نمی تواند نشان از تقلبی بودن عسل باشد و جالب است بدانید که ایت عسل طبیعی بوده که شکرک می زند و شکرک آن با قرار دادن ظرف عسل در آب جوش، قابل رفع می باشد.

شما مشتریان و مصرف کنندگان عسل طبیعی می توانید، بهترین و خالص ترین عسل ایرانی را به صورت عمده و با قیمت مناسبی از مراکز معتبر در کشور خریداری کنید و با مشاورین باتجربه این مراکز نیز، ارتباط مستقیم داشته باشید.