فرصت ویژه برای خرید عسلی خالص و با قیمت مناسب عسل مرغوب تولید شده در
کشور با نام عسل لرستان به وجود آمده تا در این راستا دغدغه ای برای مصرف
کنندگان وجود نداشته باشد.
عسل در زبان فارسی پیشین با نام انگبین شهرت داشته، و در آن روزگاران به سبب خاصیت ضدآلودگی و ضدباکتریایی آن در بهبودی و التیام زخم ها و سوختگی های پوستی، موارد مصرف گوناگونی را دارا بوده است.
اما آنچه که واضح و مبرهن بوده این امر می باشد که وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی منجر گردیده مصرف کنندگان عسل این دغدغه را دارا باشند که چگونه می توانند عسلی اصل و کاملا خالص را تهیه نمایند؟
شاید اگر شما هم از مصرف کنندگان عسل بوده باشید، حتما دیده و شنیده اید که برخی از عرضه کنندگان عسل در بازار، مواردی از قبیل تأثیر رنگ عسل و یا حتی شکرک زدن عسل را در شناخت عسلی اصل و طبیعی دخیل می دانند.
در حقیقت باید اذعان داشت که شناخت عسل اصل از تقلبی، در آزمایشگاه های تخصصی تست عسل صورت می گیرد و مواردی چون رنگ عسل که در شرایط گوناگون تولید متفاوت بوده و شکرک زدن عسل که به سبب خاصیت تبلور مواد قندی تشکیل دهنده عسل می باشد، نمی تواند در تشخیص اصل یا تقلبی بودن عسل مصرف کنندگان را یاری دهد.
با توجه به اینکه در کشور ایران، استان هایی چون همدان، کردستان، اردبیل و اصفهان در حوزه تولید عسل، فعالیت چشمگیری نیز داشته اند، اما طی آمار و گزارشات موجود، استان لرستان توانسته در تولید عسلی مرغوب در کشور، جایگاه برتری را داشته باشد.
امروزه با هدف حفظ سلامت افراد جامعه، فروش انواع عسل تولیدی استان لرستان با قیمت مناسب و ارزانتری صورت گرفته تا با افزایش نرخ فروش محصولات ناب این استان، درصد آماری بیشتری از افراد جامعه از این ماده غذایی و دارویی مفید بهره ببرند.