چگونه می توان عسل طبیعی و خالص را از عسل اصل و مرغوب تشخیص داد؟ چه
راهکارهایی برای خرید عسل وجود داشته است؟ عسل درجه یک استان لرستان چه
قیمتی را در بازارهای فروش داشته است؟
باید گفت عسل یکی از مواد غذایی ارزشمند و طبیعی در بین مواد و محصولات گیاهی بوده که می تواند با توجه به اینکه سرشار از مفیدترین و بهترین مواد آلی و معدنی و انواع ویتامین های مانند ویتامین کا و تیامین بوده است، مورد مصرف تمامی افراد قرار بگیرد. اما سوال و دغدغه در تهیه عسل این است که عسل ناب را چگونه می توان شناخت؟
همانطور که متوجه شدید، تهیه عسلی ناب و اصل، از نگرانی های عمده مصرف کنندگان این محصول بوده است. در واقع باید اشاره داشت که تشخیص اصل بودن عسل برای تمامی افراد میسر نبوده و این امر باید در آزمایشگاه های مواد غذایی صورت بگیرد. اما می توان راه هایی تجربی و احتمالی را برای این امر معرفی نمود.
یکی از راهکارهای تشخیص عسلی ناب، استفاده از حواس خود افراد بوده چرا که عسلی اصل و مرغوب می باشد که طعم گیاهان را در بر داشته باشد و دارای رنگی کهربایی باشد و یا اینکه در اصطلاح کش بیاید.
امروزه استان لرستان با توجه به طبیعتی مستعد و پوشش گیاهی قوی و بسیار غنی، توانسته از مراکز تولیدی و صادراتی مهم کشور لقب گرفته باشد. امروزه خرید این محصول از معتبرترین مراکز و نمایندگی های فروش میسر گردیده و افراد می توانند با آگاهی کامل از قیمت انواع عسل تولیدی، نسبت به خریدی بدون دغدغه اقدام نمایند.