آیا شما مصرف عسل بدون موم را راحت تر می دانید؟ خیلی از مردم در هنگام خرید ترجیح می دهند شهد عسل تهیه کنند. در این میان شرکت رایحه خوانسار از بهترین عسل های شهر خوانسار عسل بدون موم نیز تولید کرده است.
همانگونه که می دانید در ایران شرکت های زیادی در امر تولید و بسته بندی عسل یا صرفا بسته بندی آن فعالیت دارند. در این میان بسته بندی های شیک با قابلیت استفاده روزمره و آسان برای اغلب مردم از جذابیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل استقبال فراوانی از خرید آن ها صورت می گیرد. این در حالیست که مصرف شهد عسل مخصوصا در وعده های صبحانه یا برای مخلوط کردن عسل با سایر نوشیدنی ها نیز طرفداران زیاد تری دارد. لذا برای کسانی که روزانه می خواهند عسل مصرف کنند، باید بسته بندی راحت و بی درد سر و عسل شهد شده فراهم باشد. شرکت رایحه خوانسار یکی از پیشگامان در این عرصه است. عسل های خوانسار به علت طبیعی بودن و کوهستانی بودن از مرغوبیت خاصی برخوردارند. عسل بدون موم با کمی حرارت از موم جدا می شود. اما باید دقت کرد که حرارت زیاد نباشد چون در این حالت بافت عسل نیز آسیب می بیند و آنزیم ها و مواد مفید عسل در اثر حرارت تا حدی از بین می روند. برای تهیه عسل بدون موم در حجم کم حتی در منزل هم می توان این کار را انجام داد.

جداکردن موم از عسل در منزل
برای این منظور ابتدا عسل مومی را درون یک آبکش استیل ریخته و زیر آن کاسه ای برای جمع آوری عسل شهد قرار می دهند. این کاسه را روی کتری که به دمای بالا رسیده و یا آرام آرام در حال جوشیدن است می گذارند تا به روش بن ماری شهد عسل از موم فرو بریزد. برای عسل هایی که نمی توان به راحتی از آن ها استفاده کرد این روش، بسیار توصیه می شود. چرا که مصرف عسل بدون موم علاوه بر استفاده آسان، کاربرد بیشتری هم دارد.