منطقه اردبیل به دلیل داشتن طبیعت بسیار منحصر به فردی که دارد، به یکی از قطب های اصلی خرید و فروش عسل اصل و مرغوب کشور تبدیل شده است.
زمانی که به فرآیند تولید عسل نگاهی می اندازیم با موارد بسیار جالب و جذابی روبرو می شویم. به عنوان مثال زمانی که زنبورعسل، عسل تهیه شده را داخل سلول ها قرار می دهد، با موم درب آنرا می پوشاند و به عنوانی دیگر عسل را انبار می کند، به این ترتیب عسل برای مدت طولانی قابل نگهداری خواهد بود.
امروزه خرید و فروش عسل در تمام نقاط کشور در حال انجام می باشد. اما عسل های تولید شده در مناطق مختلف اردبیل بدلیل اینکه در طبیعت منحصر به فرد و از گیاهان خاص این استان بدست می آیند بسیار مرغوب بوده و با کیفیت اصل به خریداران عرضه می شوند. استان اردبیل به دلیل تولید مرغوب ترین عسل کشور به یکی از قطب های تولید و خرید و فروش این محصول تبدیل شده است.
خرید اینترنتی این امکان را فراهم کرده است تا خریداران به راحتی به مراکزی که در حال عرضه انواع عسل هستند دسترسی داشته و خرید خود را انجام دهند. مجموعه ایران هانی یکی از این مراکز می باشد که در  حال حاضر در حال خدمت رسانی به خریداران این محصول می باشد.