آیا می دانید یکی از انواع عسل های دارویی تولید استان لرستان، عسل آویشن
می باشد؟ آیا می دانید که با تهیه عسل نمونه لرستان، می توانید خریدی
تضمینی از عسل داشته باشید؟
در حال حاضر، چیزی جز قیمت بالای عسل و وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی عرضه شده توسط برخی از فروشگاه های نامعتبر، دغدغه ی اصلی و مهم مصرف کنندگان و حتی بازاری ها نبوده است و شاید این امر سبب گردیده تا بیشتر افراد از خرید عسل منصرف شده باشند.
اما باید اشاره داشت که در بازارهای فروش هر نوع محصولی اعم از عسل، که می تواند نقش موثری را در سلامت انسان ها داشته باشد، خرید از مراکز فروش و شناخت تولیدکنندگان معتبر آن، می تواند بهترین و مطمئن ترین راهکار موجود باشد.
شایان ذکر است که مصرف عسل طبیعی هست که می تواند خواص منحصربفردی را دارا باشد و به توصیه اکثر مشاورین تغذیه و گوارش، مصرف روزانه عسل طبیعی توانسته خواصی مفید بر درمان نفخ معده، مشکلات گوارشی، قلبی و کلیوی، درمان کم خونی و مشکلات کم خوابی را دارا باشد.
حال آیا می دانید که امروزه یکی از پایگاه های مهم در تولید و صادرات انواع عسل گیاهی و طبیعی در کشور، استان لرستان بوده است؟ آیا از خواص عسل آویشن تولیدی استان لرستان چیزی می دانید؟

تولید عسل در استان لرستان
خوشبختانه باید اذعان داشت که در راستای ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، استان لرستان توانسته دارای تولیدکنندگانی معتبر در حوزه انواع عسل مرغوب گیاهی و درمانی باشد و امروزه این استان چیزی بالغ بر 1500 تن عسل تولید و صادرات مهمی را به بازارهای سراسر کشور داشته و بخش مهمی از نیاز بازار به عسلی اصل و درجه یک را پاسخگو بوده است.
یکی از انواع عسل های تولیدی در استان لرستان، عسل آویشن می باشد که توانسته خواص بسیار مفید درمانی و دارویی را دارا باشد.
عسل آویشن که از شهد گیاه آویشن بدست آمده، دارای انواع ویتامین هایی مانند آ بوده که می تواند خواصی چون بهبود تنگی نفس، بهبود دردهای ناشی از قاعدگی و مناسب برای تقویت و آرمش اعصاب را دارا باشد.
شایان ذکر است که عسل آویشن، یکی از مناسب ترین نواع عسل های موجود برای بیماران دیابتی بوده که البته توصیه گردیده با مشورت پزشک این امر صورت گیرد.
در حال حاضر خرید انواع عسل تولیدی استان لرستان از عرضه کنندگان معتبر، می تواند خریدی تضمینی هم از لحاظ قیمت و هم کیفیت را شامل حال مشتریان و مصرف کنندگان عسل طبیعی نماید.