آیا می دانید که از دیگر فرآورده های ناب و گران قیمت زنبورعسل، زهر زنبورعسل بوده است که می تواند خواص درمانی زیادی را دارا باشد؟ چگونه می توان آن را با قیمت مناسبی خریداری کرد؟
زهر زنبورعسل ماده ای ارزشمند و تولید شده توسط غدد تولید زهر در زنبوران کارگر بوده که از همان بدو تولدشان ساخته می گردد و در داخل کیسه های ذخیره  زهر، جمع آوری می گردد که این روند تولید زهر تا نزدیک به 20 روزگی این زنبورها ادامه داشته و از آن پس، متوقف می گردد.
گفتنی است که زهر زنبورعسل ماده ای با خاصیت اسیدی و بازی بوده که امروزه توسط دستگاه های زهرگیر از زنبورهای کارگر، جمع آوری می گردد. زهر زنبورعسل بلافاصله پس از جمع آوری، خشک شده و چیزی نزدیک به نیمی از وزن مایع خود را از دست می دهد.
آزمایشات گوناگون بر روی زهر زنبورعسل نشان داده که این ماده دارای ترکیبات پیچیده ی شیمیایی بوده و می توان اشاره داشت که زهر زنبورعسل شامل بیش از 8 نوع پروتئین بوده و دارای ترکیبات دیگری چون انواع آنزیم ها، پپتیدها  مانند هیستامین، دوپا مین و غیره بوده است که تقریبا نتایج نشان داده که در هر فصل از سال این ترکیبات شیمیایی، یکسان بوده اند.
حال آیا می دانید که در حال حاضر با توجه به ترکیبات زنبورعسل، از این ماده چه موارد کاربردی در صنعت پزشکی شده است؟

زهر زنبورعسل

کاربرد پزشکی زهر زنبورعسل

شایان ذکر است که از زمان های گذشته، از زهر زنبورعسل استفاده های بسیاری را در طب سنتی نموده اند و از آن دسته می توان به درمان دردهای مفاصل، روماتیسم در افراد اشاره داشت.
امروزه به جرئت می توان گفت که از زهر زنبورعسل در درمان بیماری با علت نامعلوم MS، بهره گیری نموده اند و این ماده ی ارزشمند دارویی توانسته به عنوان یکی از انواع مواد اولیه در تولید داروهای گوناگون، مورد استفاده قرار بگیرد.
امروزه در مراکز معتبر فروش انواع محصولات زنبورعسل، زهر خشک زنبورعسل با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب به فروش می سد که شما می توانید برای کسب آگاهی بیشتر با مشاورین و کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.