عسل چهل گیاه یعنی دقیقه از چهل گیاه بدست یا حاصل می شود؟ در کجا بهترین
نوع این عسل را می توان پیدا و خرید کرد؟ این عسل در چه ایامی از سال در
کشور قابلیت برداشت پیدا می کند؟
شما تا به امروز برای یکبار هم که شده است به جنگل هایی مانند شمال یا همان مازندران سفر کرده اید. اولین موردی که در آنجا مخصوصا در فصل بهار شما را جذب خود می کنند پوشش فراوانی از درختان می باشد شاید از نظر شما تمام آن درختان و گلهای یکی باشد و تفتوت آنچنانی با هم نکنند، در حالی که به هیچ عنوان اینگونه نیست.
جنگل های مازندران تنها نمونه ای از انبوه جنگل های ایران می باشد که در فصل بهار با تنوع شدید گیاهی روبه‌رو می‌شوند حال از خود می‌پرسید ربط این موضوع به عسل چهل گیاه چیست؟
 همانگونه که شما مجذوب این طبیعت در فصل بهار می‌شوید زنبور عسل هم در مناطق مختلف که این نوع پوشش گیاهی وجود داشته باشد نمی تواند از خیر آن ها بگذرد و  از همه ی گلها و گیاهان روییده شده استفاده می کند و عسل تولید می کنند در این صورت چون عسل از شهد گل های متنوع به ثمر می آید دیگر نمی‌توان نام خاصی به آن نسبت داد و آن را عسل چهل گیاه  می خوانند.
شاید بتوان گفت این عسل خواص های گوناگون را در خود جای داده است و تنها نمی توان چند کاربرد خاص را مانند عسل های دیگر برای آن نام برد ولی برترین امتیاز این عسل خوشنام و خوشمزه این است که در وقتی هایی که دچار نفخ معده می شوید می‌توان به عنوان یک گزینه برای برطرف کردن این مشکل به آن نگاه کرد.
شناختن و یافتن این عسل کار چندان پیچیده و سختی نیست ولی باز می توانید از خرید های اینترنتی در سایت های موثق، برای بالا بردن میزان اطمینان خود در عسل خریداری شده،  استفاده کنید.