آیا این درست است که عسل درجه یک سبلان بهترین عسل ایران نامیده شده است؟ آیا در هنگام خرید عسل نام سبلان بر روی آن فاکتور مهمی به حساب می آید؟ به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.
سبلان رشته کوهی بسیار زیبا است که علاوه بر زیبایی آن، نعمت های فراوانی را برای مردم منطقه اش به دنبال داشته است. موجب حیرت می شود که سبلان در طول دوازده ماه سال، شش ماه آن را پر از گل و گیاهان مختلف است که منبع تغذیه برای زنبوران عسل به حساب می آید به همین دلیل در مناطق مختلف اردبیل، رونق کسب و کار در زمینه ی تولید عسل عالی می باشد.

عسل سبلان
اردبیل جایگاه اول برداشت عسل را به خود اختصاص داده، زیرا میزان برداشت عسل آنها از سایر کشور بیشتر بوده است عسل این منطقه مانند عسل های دیگر خاصیت درمانی دارد مخصوصا در درمان زخم معده تاثیر به سزایی می گذارد.
قیمت این عسل تا کیلویی ۸۰ هزار تومان هم می‌رسد البته این قیمت برای زمانی است که عسل صد در صد خالص و طبیعی باشد باید ذکر شود که این عسل خواهان بسیاری در کشورهای دیگر هم دارد که به صادرات کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد. عسل این منطقه در تمام ایران قابل دسترسی می باشد و خرید آن مشکل نیست.