عسل تولیدی در الموت، چه نقشی را در بازارهای استان قزوین داشته است؟ چگونه می توان انواع درجه یک ترین و مرغوبترین عسل الموت را با نازلترین قیمت، خریداری کرد؟
شاید به جرئت بتوان ادعا نمود که یکی دیگر از استان های مستعد کشور در زمینه وجود شرایط ایده آل آب و هوایی و اقلیمی برای زنبورداری و تولید یکی از بهترین فرآورده های آن، یعنی عسل طبیعی، استان قزوین بوده که در این استان، شهرستان الموت غربی، توانسته نقش فزاینده ای را در این امر داشته باشد.
گفتنی است که در الموت غربی، چیزی نزدیک به 40 تن از انواع عسل های طبیعی تولید گردیده است که در حال حاضر با توجه به اهمیت مصرف عسل و تأثیر میزان مرغوبیت عسل در سلامت تغذیه ای آن، امروزه شاهد برنامه هایی جهت گسترش میزان تولید عسلی مرغوب و اصل در الموت استان قزوین، بوده ایم.
گفتنی است که با توجه به وجود تنوع گیاهی گوناگون در مناطق الموت غربی،  شاهد تولید انواع عسل چهل گیاه مرغوب در این منطقه هستیم که خواص منحصربفرد درمانی انواع گل های گیاهان دارویی و دیگر انواع عسل های طبیعی را داشته است.
امروزه در بازارهای خرید و فروش عسل، کمتر عرضه کنندگانی وجود داشته اند که محصولات ناب خود را به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ای به فروش برسانند و همواره شاهد افزایش قیمت ناگهانی انواع عسل طبیعی بوده ایم.
البته این مورد هم قابل توجه می باشد که، برخی از افراد سودجو با افزودن موادی چون آب و شکر به عسل طبیعی، سعی در افزایش میزان نرخ فروش خود داشته اند و در مواری این محصولات را با قیمت ارزانتری به عرضه رسانیده و دیده شده که برخی از افراد هم تنها قیمت محصول مد نظرشان بوده و کیفیت عسل را، نادیده گرفته اند.
به گفته متخصصین گوارش و تغذیه، تنها یک عسل طبیعی و با درصد خلوص بالا می تواند خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را دارا باشد و همواره مصرف کنندگان عسل، باید عسل طبیعی و اصل را از نمایندگی ها و مراکز فروشگاهی معتبر بخواهند.

عسل الموت

خرید ارزان عسل الموت

شاید بتوان گفت که دسته ای دیگر از بازاری های موجود در بازارهای خرید و فروش عسل طبیعی، آن دسته از عرضه کنندگانی بوده که بدون هیچ واسطه ای توانسته اند انواع عسل مرغوب و اصل تولید شده توسط تولیدکنندگان معتبر را، با قیمت واقعی خود، عرضه کنند.
حال تصمیم با خودتان است، که کدام یک از این دسته عرضه کنندگان را انتخاب می کنید، عرضه کنندگانی با محصولی بی کفیت و قیمت ارزان یا عرضه کنندگانی معتبر با محصولی اصل و درجه یک در مقابل با قیمت مناسب تر و مطمئن تر؟
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون چگونگی خرید انواع عسل تولید شده در الموت، یکی از توابع استان قزوین، می توانید با کارشناسان و مشاورین مربوطه در مراکز معتبر خرید عسل، ارتباط مستقیم داشته باشید.