خاصیت مصرف عسل طبیعی زرشک چیست؟ آیا می دانید که قیمت آن در بازارهای فروش عسل در سراسر کشور، چه نرخی را دارد؟ آیا می توان عسل زرشک را از سایت های اینترنتی معتبر خریداری نمود؟
در دنیای امروزی پر از انواع مواد غذایی مضر، عادت های نادرست غذایی، کم تحرکی ها به واسطه ورود تکنولوژی و الکرونیکی شدن جوامع، همواره شاهد شیوع مشکلات جسمی و حتی روحی در افراد جامعه بوده ایم و به گفته محققین، تغذیه می تواند نقش بسیار فزاینده ای را در به وجود آمدن این مشکلات، داشته باشد.
حتما برایتان پیش آمده تا به باشگاهی برای کاهش وزن خودتان رفته اید و از نظر تغذیه ای و رژیم غذایی، هیچ موردی را رعایت ننموده اید، در نتیجه شاهد هیچ تغییراتی در وزن خود نبوده اید، چرا که تا برنامه غذاییتان اصلاح نگردد، خبری از کاهش وزن نیست.
حال آیا می دانید که با قرار دادن برخی از مواد غذایی و گیاهی ارزشمند در رژیم غذایی خود، می توانید کمی از مشکلات جسمی و روحی خود بکاهید و حتی بتوانید در جلوگیری از مبتلا شدن به امراض گوناگون، موفق باشید؟ آیا می دانید که یکی از بهترین نوع این مواد غذایی، عسل طبیعی است؟

اهمیت مصرف عسل طبیعی

بله عسل طبیعی که از زمان های بسیار دور، توسط انسان ها شناخته شده است، گرانبهاترین، خوشمزه ترین و مقوی ترین ماده ی غذایی تولید شده از دامن طبیعت بوده است که زنبورهای عسل، نقش عمده ای را در تولید این ماده ارزشمند داشته اند.
عسل طبیعی که ماده ای مملو از ترکیباتی بی نظیر مانند انواع مواد و املاح معدنی، انواع ویتامین هایی چون K ،C و B، کربوهیدرات ها و انواع مواد قندی ساده مانند گلوکز و فروکتوز بوده است، امروزه نیز بشدت مورد نیاز انسان های جامعه بوده تا یک اصلاح رژیم غذایی مناسبی برای این افراد باشد.
قرار گرفتن عسل طبیعی در برنامه روزانه افراد، حتی به میزان یک قاشق چایخوری، می تواند خواص مفید تغذیه ای و دارویی را برای تمامی افراد با گروه های سنی مختلف داشته باشد. گفتنی است که برای مصرف انواع عسل های طبیعی و کاملا خالص، می توان خواص درمانی ذیل را نام برد:
تقویت دستگاه گوارش، ضدکم خونی، ضدمیگرن، ضدتشنح، آرام بخش، ضددردهای مفصلی و درمان سرماخوردگی و سرفه های شدید.
حتما اگر شما هم از مصرف کنندگان جدی انواع عسل های طبیعی بوده باشید، باید نام عسل زرشک را شنیده باشید و بدانید که کشور غنی ایران از لحاظ پوشش گیاهی متنوع در اکثر مناطق خود، توانسته انواع بهترین عسل های طبیعی را تولید نماید.

خاصیت عسل زرشک طبیعی

یکی از انواع عسل های گیاهی و دارویی تولید شده در استان خراسان جنوبی، عسل زرشک طبیعی بوده است که در فصل بهار در این استان برداشت شده و رنگ قرمز مایل به قهوه ای را دارا بوده است و می توان گفت که عسل زرشک به همراه عسل عناب، از سوغاتی های مهم استان خراسان جنوبی بوده اند.
شایان ذکر است که عسل طبیعی زرشک، می تواند خواص منحصربفرد درمانی را دارا باشد که در اینجا به مواردی اشاره شده است:

  • عسل زرشک دارای طبعی سرد و مرطوب می باشد و مفید برای مشکلات کبدی بوده است.
  • مفید برای درمان آفت های دهان و رفع حساسیت های پوستی، می باشد.
  • عسل زرشک مفید برای کاهش چربی خون و تصفیه خون بوده است.
  • مصرف عسل زرشک به تمامی افرادی که کیسه صفرایشان به خوبی کار نمی کند، توصیه گردیده است.

همواره مشتریان و مصرف کنندگان عسل طبیعی، علاوه بر دغدغه ای که پیرامون تهیه عسلی با کیفیت بالا و مطلوب داشته اند، خواهان خریداری عسل در قیمتی مناسب نیز بوده اند.
خوشبختانه امروزه با فراهم شدن سایت های معتبر خرید اینترنتی، همه افراد در دورترین نقاط کشور هم می توانند با سفارش انواع عسل طبیعی، از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار باشند و از خریدی آسان، لذت ببرند.