آیا می دانید که کلاه مخصوص و دستکش زنبورداری، چه قیمتی را دارا می باشند؟ چگونه می توان انواع لوازم زنبورداری به خصوص کلاه و دستکش مخصوص این امر را با قیمت ارزانتری خریداری کرد؟
بنظر می رسد که پرورش زنبورهای عسل و زنبورداری، به حرفه و شغلی پرسود در کشور ما تبدیل گردیده، چرا که اکثر مراتع و کوهستان های ایران، از لحاظ شرایطی خاص برای پرداختن به این امر، ایده آل و کاملا از استعداد خوبی برخوردار می باشند.
پرورش زنبورهای عسل، علاوه بر لوازم و تجهیزاتی که پیرامون خود امر زنبورداری مطرح بوده و وسایلی از قبیل، کندو، اهرم فلزی، کاردک، برس مخصوص، دودی، تخته موم دوز و دستگاه استراکتور عسل را شامل گردیده، می تواند دارای بخش مهم تری برای خود افراد، موسوم به لوازم و وسایل فردی باشد.
از انواع لوازم مورد نیاز فردی، کلاه توری مخصوص و دستکش آن می باشد که هر دوی آنها برای حفاظت زنبورداران از نیش زنبورهای عسل، مورد استفاده می باشند.

کلاه توری زنبورداری

کلاه توری مخصوص زنبورداری، در واقع نوعی کلاه برای پوشش کلیه نواحی صورت و حتی گردن زنبورداران می باشد که وسیله ای بسیار مهم برای زنبورداران تازه کار بوده که هنوز هم از نیش زنبورهای عسل، در امان نبوده اند.
لازم به ذکر است که کلاه توری زنبورداری، باید گونه ای باشد که از تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری کند، به صورت زنبوردار نچسبد، سبک و سایه دار باشد و از همه مهم تر، مانع از نفوذ زنبورهای مهاجم به داخل کلاه گردد که ممکن است زنبوردار را از ادامه فعالیت منع کرده و خسته نماید.
توصیه می گردد که تمامی زنبورداران، چه افراد باسابقه و چه تازه کاران، از کلاه توری استفاده کنند چرا که ممکن است هر اقدامی از سوی شما، منجر به عصبانیت زنبورها و تهاجم آنان گردد.

کلاه زنبورداری

دستکش زنبورداری

دستکش های زنبورداری که اغلب از جنس پارچه، چرم و یا لاستیک می باشد، برای حفاظت دست زنبورداران از نیش های زنبورهای مهاجم می باشند که استفاده از دستکش های چرمی سبک، می تواند راحتی کار را برای زنبورداران به همراه داشته باشد و باز هم به مبتدیان توصیه می گردد که حتما در اوایل شروع به کار خود، از دستکش مخصوص، استفاده نمایند.

خرید دستکش زنبورداری

در حال حاضر وجود فروشگاه های اینترنتی معتبر نیز، کار زنبورداران تازه وارد را آسانتر نموده و آنها می توانند با مراجعه به سایت هایی معتبر و با مشاهده انواع لوازم مورد نیاز زنبورداری، به خصوص انواع کلاه های توری و دستکش مخصوص، نسبت به خرید این لوازم با قیمت مناسب تری اقدام نمایند.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون دیگر لوازم مورد نیاز در زنبورداری و انجام مشورت هایی پیرامون پرورش زنبورهای عسل، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این زمینه، ارتباط داشته باشید.