آیا می دانید که امروزه فرصت ویژه برای خرید با قیمت مناسب و ارزان یکی از انواع بهترین عسل های تولیدی در کشور، یعنی عسل لرستان به وجود آمده است؟
همواره در خرید هر محصولی، شناخت برندها و یا تولیدکنندگان معتبر آن محصول، نکته ای اساسی بوده، به خصوص پیرامون محصولی مانند عسل طبیعی که نقش فزاینده ای را در ارتقای سطح سلامت انسان ها داشته است. حال آیا شما می دانید که بهترین تولیدکنندگان عسل در کشور ما، کدام ها هستند؟
در ابتدا لازم به ذکر است که با توجه به غنی بودن اکثر مناطق کشور ما، امروزه شاهد گسترش فعالیت زنبورداران در اغلب مناطق کشور که مساعدند از نظر وجود انواع پوشش گیاهی گیاهان دارویی و حتی شرایط خوب آب و هوایی ، بوده ایم و تولیدکنندگان معتبری از انواع عسل طبیعی در کشور داشته ایم.
باید گفت که امروزه با وجود استان هایی چون همدان، اردبیل، اصفهان، خوزستان و کردستان، بدون شک استان لرستان توانسته مرغوب ترین عسل تولیدی در کشور را به نام خود ثبت نماید و جایگاه اول در زمینه مرغوبیت عسل موجود در بازار، از آن نام عسل لرستان بوده است.

عسل لرستان

آشنایی با عسل لرستان

با توجه به اهمیت وجود عسل طبیعی و مرغوب در برنامه غذایی انسان ها، بدون شک آشنایی با تولیدکنندگان معتبری از انواع عسل طبیعی، می تواند کمک شایانی را به مصرف کنندگان عسل پیرامون تهیه بهترین عسل طبیعی نماید که توانسته خواص شگفت انگیزی را دارا باشد.
بله خوشبختانه باید اذعان داشت که استان لرستان، با دارا بودن مراتعی پراستعداد از لحاظ وجود انواع پوشش گیاهی مفید و شرایط معتدل آب و هوایی، دارای تعداد نزدیک به 2000 زنبوردار فعال در سطح استان به خصوص در خرم آباد بوده که توانسته اند به میزان بیش از 1500 تن عسل طبیعی را تولید و روانه بازارهای فروش نمایند.
در این استان انواع عسل هایی چون عسل گون گز و گون کتیرا، عسل آویشن، عسل شتیزه کوهی و عسل چندگیاه نیز تولید گردیده که هر یک می توانند خواص منحصربفردی را برای افراد دارا باشند.
گفتنی است که در این میان، عسل گون به سبب خواص شگفت انگیزی که داشته و از مهم ترین آنها خاصیت خونسازی بالای این گونه از عسل گیاهی بوده، امروزه از پرفروش ترین انواع عسل های طبیعی، لقب گرفته است.
علاوه بر کیفت عسل خریداری شده، قیمت تهیه آن نیز از دغدغه های جدی برای اکثر مصرف کنندگان عسل طبیعی در کشور بوده که بعضا با وجود افرادی سودجو و واسطه در بازار، شاهد افزایش بی دلیل قیمت انواع عسل طبیعی بوده ایم که همین امر از عوامل کاهش مصرف کنندگان عسل در کشور بوده است.
خوشبختانه بهترین و مرغوبترین عسل لرستان، امروزه توسط عرضه کنندگانی معتبر با نازلترین قیمت و بدون هیچ واسطه و افزایش قیمتی به فروش می رسد. شما می توانید برای آگاهی از شرایط خرید انواع عسل لرستان، با مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.