خوزستان چه گونه هایی از گیاهان را به عنوان غذا برای زنبوران مهیا نموده
است؟ خوزستان همیشه بهترین عسل را در میزان انبوه تولید و عرضه می کند ولی
در چند سال اخیر دچار مشکلاتی شده است.
 شهر خوزستان در چند سال گذشته برای کندو داران و کسانی که از این راه چرخه ی زندگی خود را می گذرانند سال های خوبی نبوده است، و عسل خوزستان تا حدی در بازار تولیدش کم بود و در فروشگاه های عسل فروشی تعداد شیشه هایی که مبدا آن ها شهر خوزستان باشد کاهش یافت. دلیل اصلی این امر مشکلی ناخواسته به نام ریز گردها بود که باعث شد پوشش گیاهی در این منطقه کم شود و در نتیجه یا زنبور ها از دست بروند یا میل به مهاجرت از کندوی خود را پیدا کنند.
ناگفته نماند که هنوز در این شهر طبقه ی گیاهی مخصوص به خود یعنی کنار و اکالیپتوس به خوبی یافت می شود و خوزستان هنوز در تولید عسل های بدست آمده از این درختان مانند عسل کنار جزو سرآمد های ایران به حساب می آید.
عسل کنار این منطقه برای کسانی که با گرمی میانه ی خوبی ندارند به طور جدی پیشنهاد می شود، اگر مزه ی این عسل مورد پسند شما بود سعی کنید خود را به استفاده ی روزانه از آن ملزم کنید و فکر کنید مانند یک دارو باید هر روز مصرف شود، این عسل مخصوصا به اهالی خود خوزستان برای از بین رفتن تاثیر ریزگردها بر روی سیستم بدن بسیار توصیه می شود.
عسل خوزستان قطعا در ایران نمی تواند هم تزاز یا رقیبی را از نظر کیفیت برای خود پیدا کند پس اگر تا به حال خود را مهمان این ماده ی لذیذ نکرده اید همین الان بر تهیه ی آن اقدام کنید