وقتی به بازار می روید چقدر به قفسه های مربوط به محصولات ارگانیک توجه می
کنید. تولید این محصولات در ایران رو به رشد است عسل هم در روند تولید این
محصولات قرار گرفته است و برخی از این فرآورده ها به صورت اینترنتی نیز به
فروش می رسد.
جهان امروز از هر لحاظی که شما در نظر بگیرید در حال رشد است جمعیت رو به رشد و طمع برخی از افراد برای تولید محصولات در مقیاس بیشتر و در زمان کمتر باعث شد که فرآورده ها تقریبا از صورت طبیعی خود بیرون بیایند و با اضافه کردن ترکیبات و کود های شیمیایی گسترده به خود رشد، و در میان مردم توزیع شوند. در حال حاضر تعدادی از محققان متعقدند که برخی از بیماری ها و سرطان ها به دلیل رو آوردن به این محصولات است. چند سالی می شود که برچسبی بر روی برخی از محصولات با عنوان ارگانیک قرار می گیرد این برچسب به این معنا است که همه ی مراحل تولید و عوضه ی محصول حتی سم و کد مورد استفاده اش طبیعی است، وارداتی هم در این زمینه صورت گرفته است.
از محصولات ارگانیک که اگر مردم سعی کنند از آن استفاده کنند عسل می باشد، عسل ماده ای نیست که بگویید در خانواده های ایرانی کم مصرف می شود پس به دلیل مصرف بالا چه بهتر که ارگانیک و کاملا سالم استفاده شود.
شما یقین داشته باشید به هیچ عنوان زنبوردار نمی تواند از مواد شیمیایی یا حتی دارو مانند آنتی بیوتیک برای زنبور خود استفاده کند و باید ذکر کنیم که حتی به طور جدی باید زمینی که در آن کندو ها را مستقر می کند حداقل مسافتی در حدود پنج کیلومتر را با زمین هایی که احتمال می دهد از سم پاشی استفاده کنند، فاصله بگیرد شما مطمئن باشید اگر موارد بالا را نادیده بگیرند اصلا قادر به گرفتن مجوز نمی باشند و در گروه عسل های ارگانیک اصلا جایی ندارند. سایت های اینترنتی هم به این محصولات روی آورده اند و عسل هایی با این مارک را خرید و فروش می کنند اما قبل از خرید اینترنتی لطفا از  هر جهت اطمینان حاصل نمایید و بعد برای تهیه ی عسل اقدام کنید.