عسل خالص را چگونه باید شناخت و تهیه نمود؟ آیا مراکز توزیع معتبر عسل اصل و
خالص لرستان را در کشور می شناسید؟ آیا می دانید لرستان، برترین پایگاه
تولیدی عسل است؟
با توجه به اینکه توصیه اکثر مشاورین و متخصصین گوارش و تغذیه، مصرف عسل اصل و طبیعی بوده، مصرف کنندگان عسل دغدغه ی تهیه عسل اصل و ارگانیک را در بازارهای فروش امروزی داشته اند.
بله امروزه متأسفانه برخی از عرضه کنندگان عسل در بازار، به سبب افزایش میزان سود خود، موادی از قبیل شکر را به عسل اضافه می نمایند که این امر سبب به وجود آمدن عسلی تقلبی شده که مصرف آن به هیچ وجه نتوانسته خواص مفیدی را دارا باشد.
اما سوال مهمی که تمامی مصرف کنندگان عسل داشته اند، این مورد بوده که عسل تقلبی چه عسلی بوده و چگونه می توان عسل خالص و طبیعی را شناخت و خرید؟

عسل تقلبی چیست؟
همانطور که متوجه شدید، برخی از فروشندگان به سبب سود بیشتر در فروش عسل، مقداری از مواد دیگر مانند شکر را به عسل اضافه نموده اند که این عامل می تواند از درصد خالص بودن عسل بکاهد.
اما به طور کلی می توان گفت که عسلی تقلبی بوده که در آن در انواع گلوکزهای تجاری استفاده شده و زنبورهای عسل هم هیچ نقشی در تولید آنها نداشته اند.
عسل تقلبی بویی نداشته و اصلا طعم خاصی را با خود به همراه نداشته است. در مقابل می توان گفت که عسل طبیعی، عسلی می باشد که طعم و رایحه خوش گیاهان را به همراه داشته باشد.
اما جدا از این مواردی که ذکر شد، تشخیص مطمئن عسل اصل از تقلبی، در آزمایشگاه های تخصصی تست عسل امکان پذیر بوده و این موارد روش هایی کاملا بااطمینان نخواهند بود.
خوشبختانه امروزه استان لرستان توانسته به سبب دارا بودن طبیعی با پوشش گیاهی قوی و دارای انواع گیاهان دارویی، زنبورداران فعالی را در خود پرورش داده و رتبه هفتم در تولید عسل و رتبه اول را در مرغوبیت عسل تولید شده در کشور دارا باشد.
عسل اصل و طبیعی استان لرستان، از معدود تولیدکنندگان معتبر در کشور، را از توزیع کنندگان و نمایندگی های معتبر و مجوزدار این استان بخواهید.