آیا می دانید که چه راهکاری برای تشخیص یک عسل خوب از تقلبی وجود داشته است؟ کدام مراکز توزیع عسل را می شناسید که انواع عسل تضمینی را به صورت عمده عرضه داشته اند؟
در جوامع گوناگون، همواره انسان ها به دنبال تهیه بهترین مواد غذایی با ارزش غذایی بالایی بوده اند تا بدین صورت در حفظ سلامت خود، گام مهمی را برداشته باشند. آیا می دانید که عسل، به عنوان یک داروی گیاهی، توانسته در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، بسیار زیاد موثر باشد؟
بله یک عسل طبیعی که سرشار از تمامی ترکیباتی مهم و بی نظیر و مورد نیاز بدن انسان ها بوده، امروزه با توجه به وجود برخی از انواع مواد غذایی مضر و یا داروهای شیمیایی عوارض دار، می تواند نقش بسیار مهم دارویی و تغذیه ای را برای تمامی سنین دارا باشد.
اما خب مصرف کنندگان عسل باید بدانند که این تنها عسل طبیعی و خالص بوده که توانسته خواص منحصربفردی را دارا باشد و در مقابل تهیه این نوع از عسل طبیعی هم از نگرانی جدی در بازارهای خرید و فروش عسل، مواجه بوده که کمی از تعداد مصرف کنندگان عسل، کاسته است.
متأسفانه در بسیاری از مراکز فروش نامعتبر، افرادی سودجو و دلال، انواع عسل های تقلبی و مصنوعی را به جای یک عسل اصل به فروش رسانیده که به هیچ وجه مصرف آنها، توصیه نشده و حتی ممکن است عوارضی را نیز دارا باشد.
حال آیا می دانید که با وجود چنین عسل های تقلبی و مصنوعی موجود در بازار، چگونه می توان یک عسل خوب و اصل را از عسل تقلبی تشخیص داد و آن را به صورت تضمینی خریداری کرد؟

عسل تضمینی

تشخیص عسل اصل

همانطور که متوجه شدید، با توجه به اینکه عسل طبیعی، می تواند به عنوان یک ماده ی غذایی، نقش دارویی و درمانی را هم دارا باشد، از مصرف کنندگان بیشماری در جوامع گوناگون برخوردار بوده و همیشه دغدغه ی تهیه عسلی اصل و کاملا خالص، همراه مصرف کنندگان آن بوده است.
امروزه در بسیاری از بازارهای خرید و فروش عسل، عرضه کنندگان با مطرح نمودن مواردی پیرامون تشخیص عسل اصل از تقلبی، تنها سعی در گمراه نمودن مشتریان خود را داشته و شاید بسیاری از این موارد، تبلیغاتی بوده برای فروش بیشتر این عرضه کنندگان نامعتبر.
حتما شما هم شنیده اید که بسیاری از این عرضه کنندگان، مواردی چون رنگ عسل و عدم شکرک زدن آن را مطرح کرده اند که شاید در بسیاری از موارد انواع عسل های بی کیفیت و تقلبی را هم به عنوان یک عسل اصل، با قیمت ارزانتری به مشتریان عرضه داشته اند و برخی از مشتریان هم که تنها قیمت برایشان مهم بوده، اینگونه عسل ها را خریداری کرده اند.
اما آیا می دانید که اولا تشخیص عسل اصل از تقلبی، توسط افرادی عادی امکان پذیر نبوده است؟ آیا می دانید که مصرف عسل تقلبی اصلا هیچگونه خواص مفیدی را دارا نبوده و عسلی که شکرک می زند، عسل اصل و خالص بوده است؟
بله به جرئت می توان گفت که امروزه، این تنها تولیدکنندگان معتبر عسل بوده اند که با تست انواع عسل تولید شده در آزمایشگاه های تخصصی خود، توانسته اند انواع عسل خالص و مرغوب را تولید و روانه بازارهای فروش نمایند و این آزمایشگاه ها، تنها راهکار تشخیص عسل اصل از تقلبی بوده است.
پیرامون شکرک زدن عسل هم باید گفت که مواد قندی ساده موجود در یک عسل طبیعی و خالص و همچنین وجود آنزیم هایی مهم چون آمیلاز در آن، سبب شکرک زدن یک عسل طبیعی گردیده که اصلا نشان از تقلبی بودن آن نبوده و با قرار دادن ظرف نگهداری عسل در آب جوش، می توان این شکرک موجود را از میان برد، در حالی که برخی از افراد مصرف اینگونه عسل ها را بیشتر می پسندند.
با توجه به اینکه برای مصرف کنندگان عادی توانایی تشخیص عسل اصل از تقلبی وجود نداشته، امروزه شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز توزیع معتبر انواع عسل ایرانی در سراسر کشور، انواع عسل تضیمنی را با نازلترین قیمت خریداری کنید.