میزان مصرف عسل زرشک در میان خانوار های ایرانی چقدر است؟ آیا عسل زرشک از
همان میوه ی زرشک معروف گرفته و تولید می شود؟ این عسل در بازار به خوبی
توزیع می شود و از نظر آمار عرضه ی آن در کشور دچار مشکل نیستیم.
زرشک درختی که خود را در خانواده ی درخت های میوه دار قرار داده است و از تیغه های بسیار برنده نیز برخوردار می باشد. این درخت میوه های خود را یعنی همان زرشک را در اواخر بهار و اویل تابستان شکوفه می دهد اگر بگوییم ایران با وجود استان خراسان جزو رتبه های برتر این میوه است به هیچ عنوان مبالغه نکرده ایم.
از مزایای این میوه ی ترش مزه، هم تا حدودی خبر دارید کافی است فردی در نزدیکی شما دچار فشار خون بالا باشد مطمئنا یکی از توصیه های اطرافیان مصرف آب زرشک یا خود زرشک می باشد.
از خواص این گیاه حتی گذشتگان و دانشمندان برتر مانند ابوریحان بیرونی نیز یاد کردند البته از آن با نام امبرباریش یاد کرده است که طی تحقیقات معلوم شد همان زرشک است.
عسل زرشک از گل همین درخت استفاده می کند و عسلی تقریبا تیره رنگ و سرد به ثمر می آید، به تمام خواصی که در بالا در مورد زرشک ذکر شد حالا ویژگی های موثر این عسل را نیز اضافه کنید از جمله اینکه اگر کبد شما لقب کبد چرب را از پزشک معالجتان گرفته است حتما در رژیم خود این عسل را راه بدهید باید گفت این نظریه فقط تجربی نیست بلکه محققان در طی آزمایشاتی بر روی چهل نفر که این مشکل را در خود داشتند به نتیجه ی تاثیر گذاری این عسل بر روی کبد دست یافتند.
تا فراموش نکرده ایم از قدرت و نفوذش بر بیماری زردی نیز یاد کنیم که می توانید کاملا نتیجه های مثبت آن را در صورت استفاده مشاهده کنید