آیا می دانید انواع عسل موجود در بازار، چه خواص درمانی را دارا بوده اند؟
آیا امکان تهیه عسلی باکیفیت، با قیمت ارزان وجود داشته است؟ آیا می دانید،
استان لرستان توانسته بهترین عسل را در بازار داشته باشد؟
عسل از زمان های گذشته نیز شناخته شده بوده و از خواص بی نظیر آن بهره برده شده بود و امروزه بیش از پیش وجود ماده ی غذایی چون عسل، احساس گردیده چرا که وجود برخی از مواد غذایی مضر امروزی، سلامت انسان ها را به خطر انداخته است.
درست است که مصرف عسل می تواند خواص تغذیه ای و دارویی مفیدی را دارا باشد، اما باید در تهیه عسلی اصل و کاملا طبیعی نهایت تلاش صورت گیرد و مصرف کنندگان نباید فریب ظاهر برخی از انواع عسل های تقلبی موجود در بازار را بخورند.
بله شاید بتوان گفت بازار فروش عسل یکی از بازارهایی بوده که افراد سودجو در آن دیده شده و انواع عسل های تقلبی و مصنوعی توسط این افراد با قیمت ارزانتر به عرضه رسیده است  و همین امر سبب گردیده تا برخی از افراد در تهیه عسل تردید داشته باشند و یا اصلا عسل را تهیه نکنند.
اما آیا می دانید با وجود تولیدکنندگان معتبری چون استان لرستان، می توان از دغدغه ای بازار فروش عسل به محصولی اصل و درجه یک، کاست؟ آیا انواع عسل تولیدی در این استان را می شناسید؟

انواع عسل درمانی لرستان
به جرئت می توان ادعا نمود که امروزه در کشور، استان لرستان توانسته با دارا بودن مراتع و پوشش گیاهی مستعد، زنبوردارانی فعال را در حوزه تولید عسل داشته باشد و امروزه با وجود نزدیک به 1800 زنبوردار در این استان توانسته سالانه بالغ بر 1500 تن عسل تولیدی را دارا باشد.
استان لرستان در حال حاضر رتبه اول را در زمینه مرغوبیت عسل تولیدی در کشور داشته و انواع عسل مانند عسل گون، عسل آویشن، عسل شتیزه و عسل چندگیاه را به تولید رسانیده و صادراتی را به بازارهای کشور داشته است.
حال سوال اینجاست که خواص درمانی انواع عسل تولید شده در این استان چه بوده است؟

خواص انواع عسل
با توجه به اهمیت مصرف عسلی اصل و طبیعی، انواع عسل موجود نیز دارای خواص منحصربفردی بوده اند.
عسل گون که از شهد گیاه گون تولید شده، دارای خاصیت خونسازی بوده و امروزه یکی از پرفروش ترین انواع عسل تولیدی در این استان بوده است . عسل چندگیاه که ترکیبی از انواع عسل موجود در این استان بودهف خواصی مانند ضداسهال، ضدپوکی استخوان و تقویت دستگاه گوارش را دارا می باشد.
امروزه توزیع کنندگان معتبری در حوزه عرضه عسل اصل و کاملا طبیعی استان لرستان، توانسته اند محصولی باکیفیت را با قیمتی مناسب روانه بازارهای فروش نمایند.