آیا با ویژگی های عسل اقاقیا که در بازار توزیع می شود آشنایی دارید؟ آیا
می دانید بهترین نوع این عسل چه خاصیت هایی را در خود پنهان کرده است؟ در
مورد عسل اقاقیا آفریقایی اطلاعاتی دارید؟
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که درخت اقاقیا را در فضاهای سبز محل زندگی یا شهر خود دیده باشید درختی با ظاهر زیبا و مقاوم می باشد اما گول ظاهر آن را نخورید درون برخی از اجزای این گیاه مانند دانه اش ماده ای سمی به نام روبین موجود می باشد. این گیاه در افزایش نیتروژن به خاک یاری می رساند و اضافه بر این در مصارفی مانند تهیه ی نان از دانه ی آن استفاده می شود البته لازم به ذکر است که قبل از استفاده حتما سم آن را برطرف می کنند. این گیاه به دلیل اینکه منبع غنی از فیبر است در دسته ی گیاهان دارویی، خودش را جا کرده است و در مشکلات مربوط به سیستم گوارش تاثیر به سزایی داشته است.

عسل اقاقیا
در خیلی از مقالات و کتاب ها تصور ظاهری اشتباهی از این عسل دارند زیرا آن را به عنوان یک عسل بسیار زلال و شفاف توصیف کرده اند در حالی که گاهی اوقات بر حسب منطقه ای که این گیاه در آنجا بوده است به رنگ زرد نیز می رسد. شما کم کسی را پیدا می کنید که درباره ی مزه این عسل نظر نامساعدی داشته باشد و تقریبا همه پسند است. خاصیت ممتاز این عسل آرام بخش بودن آن برای کسانی است که از ناراحتی اعصاب رنج می برند.
یک نوع عسل دیگر نیز با نام اقاقیا در بازار موجود است که اصلا شبیه به اقاقیایی که در بالا ذکر شد نیست نام این عسل در واقع اقاقیای آفریقایی است و حاصل شهد زنبوران وحشی در جنگل های تانزانیا می باشد و با عسل ذکر شده تفاوت های بارزی دارد از جمله اینکه رنگ این عسل تیره می باشد