تهیه لوازم و تجهیزات تخصصی زنبورداری در شهر مشهد، امری دشوار نبوده و مشتریان می توانند بهترین نوع این لوازم را با قیمتی مناسب تر خریداری نمایند.
شاید از ملزومات بسیار مهم برای امر پرورش زنبور در استان هایی که امروزه مستعد این صنعت می باشند، تجهیزات تخصصی و لوازم مورد نیاز برای این کار می باشد و همواره تجارت پرسود تولید عسل و فرآورده های آن در بسیاری از استان های کشور، مانند خراسان و شهر مشهد، وجود یک مرکز فروش معتبر انواع لوازم زنبورداری را امری مهم جلوه داده است.
حال آیا می دانید که در این مرکز فروش معتبر در شهر مشهد، انواع لوازم زنبورداری که به فروش رسیده کدام ها بوده و چه قیمت و کیفیتی را دارا بوده است؟

انواع لوازم و تجهیزات زنبورداری

امر زنبورداری، حرفه ای بسیار ارزشمند بوده که برای پرداختن به آن باید از تجهیزات مناسبی برخوردار باشید. حال برای یک زنبورداری حرفه ای، انواع لوازم و وسایل ذیل ضروری بوده است:

  • در ابتدا که زنبوردار مبتدی هستید و هنوز زنبورهای عسل به وجود شما عادت نداشته اند، شما از نیش آنها مصون نبوده اید و توصیه می گردد که از لباس مخصوص زنبورداری که به صورت سرهم بوده و تمامی اعضای بدن و حتی گردن و گلو را هم می پوشاند باید استفاده نمایید.
  • همچنین استفاده از کلاه های توری و چکمه که می تواند نوع دیگری از مصنونیت در برابر نیش زنبورها باشد.
  • دودی وسیله ای بوده که با بخاری که از آن حاصل می گردد، می توان در هنگام باز نمودن درب کندو به زنبورها حضور خود را اعلام نمود تا در زمان برداشت عسل، با نیش کمتری مواجه شوید.
  • کاردک، برس مخصوص، اهرم، موم دوز، از جمله وسایلی بوده اند که هنگام برداشت عسل و نظافت نمودن کندوهای عسل مورد استفاده قرار گرفته اند.
  • انواع کندوهای زنبورعسل، که در گذشته با نام کندوهای قدیمی شهرت داشته و امروزه کندوهای مدرن و جدید چوبی و پلاستیکی موجود بوده است.
  • دستگاه اکستراکتور که در دو نوع برقی و دستی وجود داشته که برای استخراج عسل مورد بهره برداری قرار گرفته است.

با توجه به اینکه تمامی این لوازم از ملزومات پرداختن به امر مهم زنبورداری می باشد، مرکز فروش معتبر در شهر مشهد، توانسته با در ارتباط بودن با شرکت های معتبر ساخت انواع این لوازم، کیفیت و قیمتی متناسب با هم از محصولات خود را عرضه دهد و در این امر با توجه به نرخ فروش بالا و پررونقی که داشته، موفق بوده است.