چگونه می توان بهترین و درجه یک ترین نوع عسل طبیعی را با قیمت مناسبی تهیه
نمود؟ آیا می دانید عسل اصل لرستان، با قیمت مناسب و کیفیت بالایی که
داشته، بازار پررونقی را شامل گردیده است؟
عسل ماده ای غذایی و دارویی، تولید شده توسط زنبورهای عسل بوده که امروزه بیش از پیش از خواص مصرف این ماده ارزشمند شنیده شده چرا که عسل سرشار از انواع مواد مغذی و ویتامین های مناسب برای بدن انسان بوده است.
بدون شک هیچکس نمی تواند نقش فزاینده ی عسل را در سلامت گوارش، قلب، کلیه و کبد را نادیده بگیرد و همواره مصرف روزانه یک قاشق عسل توانسته خواص درمانی بسیاری را دارا باشد.
با توجه به اهمیت وجود عسل طبیعی در برنامه غذایی انسان ها، همواره نگرانی و مسئله ی مهمی برای مصرف کنندگان عسل پیرامون تهیه عسلی اصل و غیرتقلبی وجود داشته، چرا که آنها از عوارض مصرف عسل های تقلبی و مصنوعی آگاهی داشته اند.
وجود برخی از افراد سودجو در بازارهای فروش عسل، که به نوعی تجارت شکر را پیشه گرفته و با اضافه نمودن آب و شکر به عسل، سعی در فروش بیشتر داشته و به راحتی سلامت انسان ها را بازیچه دست خود قرار داده اند.
به نظر می رسد با توجه به اینکه تقریبا هیچ راهکار تضمینی برای تشخیص عسلی اصل برای مصرف کنندگان عادی وجود نداشته، و تنها آزمایشگاه های مواد غذایی هستند که می توانند به آسانی تست مرغوبیت و اصل بودن عسل را صورت دهند، شناخت تولیدکنندگان و عرضه کنندگان معتبری چون استان لرستان، می تواند بهترین راه خریدی تضمینی از عسلی اصل و درجه یک باشد.
در کشور با توجه به وجود تولیدکنندگانی در استان هایی چون اردبیل، کردستان، همدان و اصفهان، به جرئت می توان گفت که استان لرستان توانسته مرغوب ترین عسل تولیدی در کشور را دارا باشد و در این بین رتبه نخست را در تولید عسلی مرغوب داشته است.
تهیه عسل اصل لرستان، با قیمت مناسب و کیفیت عالی، می تواند ضامن سلامت شما باشد.