چگونه می توان بره موم اصل را خریداری کرد؟ آیا می دانید که کدام مراکز معتبر در زمینه فروش محصولات زنبورعسل، امکان تهیه بره موم اصل با قیمت ارزان را به وجود آورده اند؟
امروزه متأسفانه باید این ادعا را پذیرفت که در زمینه فروش انواع محصولات زنبورعسل، افرادی سودجو و ناشناخته وجود داشته اند که به آسانی تقلب هایی را در عرضه این محصولات صورت داده، و انواع محصولات تقلبی و همراه با ناخالصی هایی را روانه بازار کرده اند تا بدین طریق سود کلانی کنند.
یکی از فرآورده های زنبورعسل که احتمال عرضه آن همراه با ناخالصی هاو کیفیت بسیار پایین بوده، بره موم می باشد که شاهد واردات انواع بره موم چینی و با کیفیت نامرغوب بوده ایم که به جای بره موم اصل به فروش رسیده اند. اما راهکار چیست؟
باید گفت که بره موم ماده ای حاوی انواع موادی چون شیره و رزین درختان، گرده و موم بوده که رنگی تیره داشته و در کندوهای عسل به عنوان یک عامل ضدعفونی کنندگی، جهت جلوگیری از شیوع انواع بیماری ها و آفت ها، نقش فزاینده ای را دارا بوده و عمدتا در ابتدای محل ورود به کندوها، تشکیل گردیده است.
خواصی چون ضدباکتریایی، ضدانگل، ضدقارچ و آنتی اکسیدانی موجود در یک بره موم خالص، این ماده را علاوه بر کندو عسل، برای انسان ها و درمان بسیاری از بیماری ها نیز ارزشمند نموده و امروزه محصولاتی چون کپسول بره موم و کرم بره موم، از جمله فرآوره های مورد مصرف انسان ها بوده اند.
حال آیا می دانید که بره موم را چگونه جمع آوری می کنند تا درصد بالایی از خالص بودن را دارا باشد؟ خواص مصرف انواع فرآوره های بره موم چه بوده است؟

بره موم اصل

جمع آوری بره موم خالص

امروزه در اکثر زنبورداری ها، از دو روش جهت جمع آوری بره موم بهره برده اند که می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
روش اول که روش سنتی در جمع آوری بره موم نام داشته، بدین صورت بوده که بره موم تشکیل شده در جداره ها و دیواره های کندو عسل را می تراشند و جمع آوری می کنند که گفتنی است در این روش امکان وجود ناخالصی هایی در بره موم وجود داشته است.
اما در روش دوم که روش صنتعتی جمع آوری بره موم لقب گرفته، زنبورداران با استفاده از تله هایی سوراخ دار، توانسته اند با نصب آنها بر روی سقف کندوها، بره موم خالص را از کندوها جمع آوری کنند که عمدتا برای مصارف تجاری و صنعتی کاربرد مناسب تری داشته است.
در زنبورداری های بزرگ و معتبر در کشور، انواع بره موم به صورت صنعتی جمع آوری شده و به صورت انواع عصاره هایی چون عصاره الکلی، عصاره آبی و عصاره روغنی، روانه بازارهای فروش و مراکز تولیدی انواع فرآوره هایی چون کپسول بره موم و کرم بره موم نموده اند.
گفتنی است که مصرف کپسول بره موم که جهت حفظ خواص و ترکیبات بره موم و آسانی نگهداری آن تولید گردیده، می تواند خواصی چون درمان سرطان و درمان مشکلات گوارشی و معده درد را دارا باشد.
کرم بره موم هم اثرات مثبت درمانی را بر روی پوست انسان ها از قبیل التهابات پوستی، چروک و زخم ها داشته است.
برای تهیه با قیمت ارزان انواع بره موم اصل و خالص، باید با مراکز فروش معتبر انواع محصولات زنبورعسل ایرانی که به تولید میزان فراوان بره موم شهرت داشته، در ارتباط به صورت تلفنی و یا ایمیل باشید.