مصرف مداوم عسل خالص و صادراتی، همچنین جایگزین کردن آن به جای قند و شکرهای مرسوم در رژیم غذایی روزانه، باعث عدم انباشته شدن چربیها در بدن می شود. از بین رفتن توده های چربی اضافی، رابطه ی مستقیمی با تناسب اندام و لاغری دارد.
مصرف مداوم عسل خالص و طبیعی و باکیفیت و جایگزین کردن آن به جای قند و شکر که روزانه به مقدار زیاد در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد از انباشته شدن بافت چربی جدید در اندامها جلوگیری کرده و چربیهای اضافه قبلی را کم کم از بین می برد. قندهای موجود در عسل که بخش اعظم وزن عسل را تشکیل می دهند قندهای ساده ای مانند فروکتوز می باشند. این نوع قندها بسیار سریع الجذب بوده و برای هضم شدن نیاز به فعالیت و صرف انرژی بالا ندارند و در نتیجه برخلاف سایر هیدروکربنها به صورت چربی اضافه در بدن ذخیره نمی شوند. همچنین وجود برخی آنزیمهای منحصر بفرد و ترکیبات آنتی اکسیدانی در عسل باعث می شود که چربیهای موجود در بدن از بین رفته و در صورت استفاده مداوم از آن به تناسب اندام و لاغری دست یابد. این خاصیت معجزه آسای عسل در از بین بردن چربیها باعث تنظیم کارایی قلب و عروق و کاهش کلسترول خون نیز می گردد.
صادرات عسل مازاد بر نیاز داخلی، علاوه بر ارز آوری، می تواند ارزش افزوده مناسبی را نصیب تولید کنندگان و سایر دست اندرکاران عسل نمایند. زنبورداران محترم می توانند برای فروش و صادرات محصول خود، با شرکت های صادراتی مشورت کنند.

.