تاثیر مصرف عسل مرغوب صادراتی در تقویت و تنظیم کارکرد قلب کاملا ثابت شده می باشد. مصرف عسل به علت سریع الجذب بودن توسط خون، انرژی لازم جهت فعالیت قلب را تامین نموده و باعث گشاد شدن رگهای خونی شده، کلسترول و فشار خون را تنظیم می کند.
به بیماران مبتلا به عارضه های قلبی به خصوص آن دسته از افراد که مبتلا به انسداد شرایین هستند توصیه می شود که عسل خالص و طبیعی را حتما در برنامه غذایی خود بگنجانند. قلب در طول مدت حیات خود یکسره به فعالیت خود ادامه می دهد، لذا نیاز به انرژی زیادی دارد . عسل به علت داشتن هیدرو کربنهای خاص که از نوع بی ضرر و سریع الجذب می باشند، می توانند انرژی لازم جهت فعالیت قلب را تولید نموده و آن را تقویت نماید.
عسل به علت دارا بودن آنزیمهای مخصوصی که زنبور عسل در حین عمل آوری شهد و گرده به آن می افزاید و همچنین ترکیبات آنتی اکسیدانی که دارا می باشد قادر است چربیهای انباشته شده در کنار عضله قلب و دیواره های عروق را از بین برده و از تنگی و انسداد عروق و تصلب شرایین و در نتیجه بروز حملات و سکته های قلبی پیشگیری می نماید و سیستم گردش خون و عملکرد قلب را بهبود می بخشد.
مصرف پزشکی و استفاده دارویی از عسل باعث شده که عسل تبدیل به یک کالای بسیار پرکاربرد شود و فعالیت در تمام زمینه های مرتبط با آن مانند صادرات عسل سود سرشاری در پی دارد.

.