گیاه شبدر تقریبا در اکثر مناطق ایران حضور گسترده دارد عسل شبدر هم مانند
گیاهش در سطح بازار همه ی شهر ها با بهترین قیمت در حال خرید و فروش می
باشد. اما این عسل چه نکات خوبی در خود برای انسان دارد؟
برای شبدر فرقی نمی کند در تهران باشد یا شمال یا در جنوب در هر چهار جهت کشور به دو رنگ سفید و قرمز به راحتی رشد می کند و حتی سرد ترین آب و هوا هم نمی تواند آن را از پای درآورد. حاصل این همه مقاومت این می شود که مخزنی سرشار از ویتامین سی را به انسان تحویل می دهد علاوه بر این همانند یک اسپری تنفسی برای بیماران آسمی عمل می کند و ضد هر گونه تنگی نفس یا آسم می باشد.
عسل شبدر در خیلی از امراض کارساز است ولی در اینجا به ذکر امراض مهم و حیاتی می پردازیم:
شما هم حتما اطلاع دارید که هیچ چیز بدتر از عفونت های ناشناخته در خون انسان نمی باشد پیشهاد می کنیم در روند دادن آزمایشات مختلف و مراجعه به دکتر از عسل شبدر نیز به عنوان برطرف کننده ی این مشکل استفاده کنید.
دردهای استخوانی مخصوصا اگر در ناحیه ی مفاصل صورت بگیرد بسیار تحملش سخت است و شما راهی ندارید جز رفتن به فیزیوتراپی و انجام برخی حرکت ها برای اینکه مشکل برطرف شود، عسل شبدر یکی از خاصیت هایش در کاهش درد های مربوط به مفاصل مختلف می باشد.
عسل شبدر علاوه بر مفید بودن برای انسان بسیار به صرفه و اقتصادی برای زنبورداران می باشد چون میزان برداشت عسل این گیاه در یک زمین هزار متری نزدیک به پانصد کیلو می باشد.
این عسل برداشتش تا اوایل پاییز هم طول می کشد، در واقع در یک مدت سه ماه فقط می توان این عسل را جمع کرد و سپس در سطح کشور توزیع کرد