آیا می دانید در بازارهای گوناگون عسل در کشور، امکان تهیه عسل تقلبی وجود
داشته است؟ چرا عسل لرستان توانسته بهترین فروش عسل کشور را در میان استان
های دیگر دارا باشد؟
اگر شما هم از مصرف کنندگان عسل این سوال را پرسیده باشید که آیا از عسل تهیه شده راضی بوده اند؟ بدون شک پاسخ های متفاوتی را شاهد خواهید بود، چرا که امروزه متأسفانه وجود داشته اند افرادی سودجو، که انواع عسل را با کیفیتی بسیار پایین حتی با قیمت بالا عرضه می نمایند و باید گفت که برخی از مشتریان نیز فریب ظاهر قضیه را خورده و مجاب به تهیه آن محصول می شوند.
شاید دیده و یا شنیده اید که برخی از فروشندگان عسل در فروشگاه های گوناگون، مواردی را پیرامون تشخیص عسلی اصل از تقلبی ذکر نموده اند. آیا می دانید که بهترین راهکار تشخیص عسلی اصل از تقلبی در آزمایشگاه های مواد غذایی ارائه گردیده و بسیاری از فروشندگان عسل فقط به صرف تبلیغات خود، مواردی را ذکر نموده اند؟
بله امروزه مواردی چون رنگ عسل و شکرک زدن عسل را از جمله مواردی دانسته اند که می تواند در تشخیص عسلی تقلبی کمک دهنده باشد.
باید گفت که هیچکدام از این روش ها نتوانسته در تهیه عسلی طبیعی افراد را کمک نماید و مواردی چون رنگ عسل با توجه به اینکه در شرایط گوناگون تولید، تغییر نموده است نمی تواند کمک دهنده باشد و می توان گفت که اصلا عسلی که شکرک می زند، عسلی اصل و درجه یک است.
استان مستعد لرستان امروزه با دارا بودن تولیدکنندگانی معتبر در حوزه عسل گیاهی، توانسته توسط نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر خود، بهترین عسل تولیدی در کشور را به عرضه برساند و امروزه یکی از پرفروش ترین انواع عسل تولید شده در کشور نیز باشد.