عسل هفت برج خارون دانش‌، تجربه، طبیعت

بهترین عسل کریستاله اصل

عسل کریستاله به چه نوع تولیداتی گفته می شود؟ آیا می توان به اصل بودن این نوع از عسل اصمینان کرد؟ بهترین این فرآورده ها دارای چه ویژگی هایی باید باشند؟
از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماریها استفاده شده است، مهمترین خاصیت عسل ضد میکروب بودن آن است، و منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان است و نقش بزرگی در جلوگیری از سرطان و بیماریهای قلبی دارد. عسل کریستاله را می توان از بهترین تولیدات درجه یک محسوب کرد که از تولیدات ناب و صددرصد گیاهی محسوب می شود که در دمای پایین شکرک زده و کریستاله می شود که در اثر گرما و زیر نور خورشید باز حالت اولیه خود را به دست می آورد. این وضعیت عسل را می توان به حالت مختلف آب تشبیه کرد، همانطوری که آب یخ می زند و از حالت مایع به جامد تغییر حالت می دهد و دوباره پس از گرم شدن به حالت اولیه بر می گردد بدون اینکه ماهیتان تغییر کند عسل هم چنین حالتی دارد. البته میزان شکرک زدن یا کریستاله شدن در انواع عسل متفاوت است و بعضی از انواع آن زودتر و بعضی دیرتر شکرک می زنند که بستگی به عوامل چون میزان آب و مقدار اسید دارد که این دو شاخص مربوط به منبع شهد و نوع گیاه دارد و همچنین دمایی که عسل در آن نگهداری می شود که هر چه دما پایین تر باشد زودتر حالت کریستاله به خود می گیرد و ته نشین می شود.


توسط |2016-11-02T07:34:00+03:3012 آبان 1395|عسل|0 کامنت

درباره مولف :

گذاشتن کامنت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

چگونگی تشخیص یک عسل ناب و خالص

ما چگونگی تشخیص یک عسل ناب را به شما می آموزیم تا در موقع خرید مانند یک کارشناس خبره عمل کرده و بهترین خرید را تجربه کنید.
عسل های طبیعی و خالص دارای مشخصه خاصی نیستند ولی با کمی دقت در طعم و عطر عسل، که دارای چه عطری و بویی است و آیا می توان از این نوع عسل ها عطر گل ها و گیاهان طبیعت را استشمام کرد، و یا هیچ گونه بوی خاصی نداشته و یا شاید بوی اسانس های خوراکی را بدهد که در عسل های تقلبی از این طعم دهنده ها استفاده می کنند. رنگ عسل نیز در اینجا مورد بحث است که شما باید اطلاعات لازم در مورد انواع عسل ها و رنگ آنها داشته باشید، مثلا عسل گون روشن بوده و یا کنار کهربایی مایل به تیره است که اگر عسل تقلبی و یا زنبوران به وسیله شکر تغذیه شده باشند رنگ طبیعی نداشته و نمی تواند عطر مخصوص گل ها را نیز به همراه داشته باشد. اگر حس چشایی قوی داشته باشید می توانید عسل حاصل از شهد گل ها را از عسل تقلبی به راحتی تشخیص دهید. پس در تشخیص یک عسل خوب شما می توانید از حس چشایی، بویایی و همچنین حس بینایی خود استفاده کنید. مطمعنا اگر کمی دقت به خرج دهید می توانید عسل خالص را از تقلبی شناسایی کنید. از نظر ترکیبات، عسلی که زنبور آن را از شهد گیاهان تولید کرده باشد از نظر درمانی، و عطر و مزه بسیار متفاوت تر از عسل هایی است که زنبور با تغذیه از شکر تولید کرده است البته این نوع عسل هم مزاج گرم دارد و در درمان برخی از مشکلات و بیماری ها می تواند تاثیر داشته باشد. عسل تصفیه نشده از نظر ویتامین غنی است و تصفیه و حرارت باعث کاهش ویتامین ها و حذف گرده گل و خورده موم ها از عسل می شود که این مواد خاصیت فوق العاده زیادی داشته مخصوصا گرده گل که سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی بوده و به تقویت حافظه و بدن کمک شایانی کرده و به کاهش استرس و آرامش فرد می انجامد و می تواند یک غذای کامل برای بدن محسوب شود. پس بهتر است این همه ارزش غذایی که در عسل وجود دارد را با یک تصفیه نادرست از بین نبرده و به سلامت مصرف کنندگان بیشتر دقت شود.


توسط |2016-11-02T07:34:00+03:3012 آبان 1395|عسل|0 کامنت

درباره مولف :

گذاشتن کامنت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا