عسلک چیست؟ عسل گیاهی برگ به چه نوع عسلی گفته می شود و بهترین انواع آن را از کجا می توان خرید؟ آیا با محصول زنبورعسل تفاوتی دارد؟
عسلک همان عسل برگ است و به نوعی شیره گیاهی گفته می شود که از بدن حشراتی نظیر شته که از برگ گیاهان تغذیه می کنند خارج می شود و روی برگ ها مانند شبنم ولی به صورت چسبناک باقی می ماند.
در این میان زنبور که روی این برگ ها می نشیند، همچون صمغ درختان آن ها را جمع آوری می کند و به کندو می آورد.
بهترین انواع عسل گیاهی از برگ درختانی نظیر راش، بلوط، تبریزی و غیره تهیه می شود که همگی معطر و بسیار خوشمزه و شیرین هستند، لذا گرانترین انواع عسل گیاهی برگ یا همان عسلک از شیره درخت صنوبر تولید می گردد.

خواص عسلک یا عسل برگ

عسلک همه خواص عسل را با دوز کمتری دارد ولی مهمترین تفاوت آن ها نسبت به هم نوع قند های پیچیده و مرکبی است که بسیار شیرین است و در عسل برگ گیاه وجود دارد، همچنین می توان عسلک را معدن ریز مغذی های مورد نیاز بدن از املاحی نظیر فسفر، آهن، پتاسیم، نمک و غیره معرفی نمود که از این لحاظ بسیار مورد توجه می باشد.
عسلک از شیره گیاه، خواص بهتری دارد، زیرا عملیات گوارش درون بدن حشره و همچنین ترکیب با آنزیم های بدن زنبورعسل تا حد زیادی بر خواص آن می افزاید و آنتی باکتریال و ضدعفونی می گردد.

آیا عسلک همان عسل است؟

عسلک از شیره برگ گیاهان تولید می شود، ولی عسل محصول خود زنبور عسل است که از گرده گل به وجود می آید ولی باز هم بسیاری از زنبورداران به علت عدم تشخیص تمایزی برای آن قائل نمی شود و همراه هم برداشت می کنند.
عسلک رنگ قهوه ای خیلی تیره ای دارد و بسیار معطر و شیرین و خوشمزه است و لذا می تواند یک تحریک کننده بسیار خوب برای چاقی به مصرف برسد.
برای خرید بهترین انواع عسل و عسلک زنبورعسل به صورت خوشمزه و کاملا ارگانیک با مشاوران تخصصی سایت ارتباط برقرار نمایید.