آیا می دانید که فواید دارویی و درمانی برای مصرف عسل زرشک چیست؟ چگونه می تواند در بازارهای فروش عسل ایرانی، درجه یک ترین عسل زرشک را با نازلترین قیمت ممکن خریداری کرد؟
گل های خوش رایحه گیاهان دارویی در مناطق گوناگونی از کشور، زنبورهای عسل را بشدت مجذوب خود نموده تا زنبورداران با بردن کلنی های خود به آن منطقه، محصولی با نام عسل طبیعی را تولید و جهت مصرف انسان ها و حفظ سلامت آنان، به بازار عرضه داشته اند.
کشور ایران را در دنیا، به عنوان غنی ترین مناطق در زمینه تنوع مطلوب از گیاهان مفید دارویی می دانند که خب طبیعی است صنعت زنبورداری در ایران، از رونق خوبی برخوردار باشد و امروزه شاهد تولید گونه های مفیدی از انواع عسل های تک گل و دارویی در کشور بوده ایم.
در حال حاضر در استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند، یکی از گونه های گیاهان دارویی، گیاه زرشک بوده که با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی این منطقه، عسل زرشک تولید شده از شهد گل های این گیاه، عسلی بسیار غلیظ و مرغوب می باشد.
گفتنی است که عمدتا تولید یک عسل با ساکارز کمتر از 5 درصد، نشان از میزان مرغوبیت عسل تولید شده بوده، اما عسل زرشک تولیدی استان خراسان جنوبی، از ساکارز کمتر از یک درصد برخوردار بوده که به کیفیت و میزان مرغوبیت عسل این استان، افزوده است.
حال آیا می دانید که مصرف عسل زرشک برای چه کسانی مفید بوده و چه فواید دارویی داشته است؟

عسل زرشک

فواید مصرف عسل زرشک

کیفیت عسل تولید شده، امری مهم در اثرگذاری بالای خواص یک عسل می باشد و به همین سبب همواره توصیه شده تا یک عسل مرغوب و خالص را از مراکز معتبر و مجوزدار خریداری کنید.
اگر عسل زرشک خالص و درجه یک را از عرضه کنندگان معتبر آن تهیه کنید، می توان گفت که مصرف آن، فواید درمانی ذیل را دارا بوده است:

  1. مصرف عسل زرشک خالص، می تواند در درمان کبد چرب موثر باشد.
  2. مفید برای کنترل فشار خون افراد بوده است.
  3. مصرف عسل زرشک به کسانی که دارای چربی خون می باشند نیز توصیه گردیده است.

در حال حاضر مصرف کنندگان عسل طبیعی به خصوص عسل زرشک درجه یک، می توانند ارتباطی مستقیم با مشاورین و کارشناسان فروش معتبر عسل در کشور داشته و خریدی بدون نگرانی از قیمت و کیفیت عسل طبیعی را تجربه نمایند.