از جمله مهمترین دغدغه های فکری تولیدکنندگان عسل، عدم وجود بازار فروش و مشتری ثابت در تمام طول سال برای فروش محصولاتشان است. برای رفع این مشکل، ارتباط مستقیم تولید کنندگان و صادرکنندگان عسل، می تواند راهکار مناسب و سازنده ای برای صادرات عسل باشد.
یکی از مشکلات و موانع سر راه تولیدکنندگان عسل، عدم وجود بازار فروش و مشتری دائمی برای محصول تولیدی خود، در فصول مختلف سال می باشد که این عزیزان را دچار مشکل کرده و چرخه تولید آنها را مختل می کند. این معضل در برخی موارد، حتی به تعطیلی کار زنبورداری انجامیده و تولیدکننده را مجبور به ترک محل زندگی و کوچ به شهرها دیگر می نماید.
راه حل این مشکل ارتباط مستقیم فیمابین زنبورداران و خریداران عسل است. بخش اعظم عسل تولید شده در ایران مازاد بر مصرف داخلی بوده و به کشورهای دیگر صادر می شود. برقراری ارتباط مستقیم بین تولیدکننده و صادرکننده ی عسل باعث می شود تا از یک سو زنبوردار از بابت فروش محصول خود نگرانی نداشته باشد و از دیگر سوی این امکان را فراهم می آورد تا با حذف واسطه، عسل مازاد بر مصرف خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند. همچنین صادر کننده نیز می تواند بدون واسطه عسل مورد نیاز خود را برای صادرات تهیه کند.