امروزه با توجه به خواص منحصربفرد گرده گل اصل ایرانی، انواع خالص ترین نوع آن در بسته بندی هایی با وزن های گوناگون با قیمت مناسبی در بازارهای سراسر کشور عرضه می گردد.
گرده گل یا گرده گل زنبورعسل که با نام دیگر اسپرم گیاهی شناخته شده می باشد، توسط زنبورهای عسل از روی پرچم گل های انواع گل های گیاهان جمع آوری گردیده و در کیسه هایی موجود در پاهایشان ذخیره می شود و وارد کندوهای عسل شده است.
گفته می شود که اگر این گرده گل ها توسط زنبورهای عسل وارد کندوها نگردد، زنبورهای نوزاد و لاروها نمی توانند به ادامه حیات خود بپردازند و به جرئت می توان گفت که گرده گل به همراه ژل رویال، نقش مهمی را در تغذیه ی زنبورهای عسل داشته اند.
گرده گل اصل و خالص، امروزه توسط تله گرده گیرهایی به وسیله ی خود زنبورداران جمع آوری می گردد که عمدتا در محل ورود به کندوهای عسل نصب گردیده اند و امروزه به بازارها و فروشگاه های محصولات زنبورعسل عرضه گردیده اند.
پس باید بدانید که گرده گل با توجه به ترکیباتی سرشار از انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و از همه مهمتر روی، انواع ویتامین ها، اسیدهای چرب ضروری و پروتئین، امروزه از آن با نام غذای کامل یاد گردیده و می تواند برای انسان ها هم خواص منحصربفردی را دارا باشد.

گرده گل اصل

چرا گرده گل مصرف کنیم؟

ترکیباتی که در گرده گل بدست آمده، این ماده را ارزش غذایی بالایی قرار داده و امروزه زنبورداران را مجاب نموده تا این محصول را به صورت خشک شده و پودرهایی در بسته بندی های گوناگون، به بازارهای فروش محصولات زنبورعسل، عرضه نمایند.
به گفته متخصصین و مشاورین در این حوزه، گرده گل اصل و خالص، می تواند خواص درمانی بی نظیری را دارا باشد و از این دسته می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • مصرف گرده گل می تواند برای التهاب پروستات و نازایی موثر باشد.
  • گرده گل ماده ای مفید برای درمان کم خونی در افراد بوده است چرا که دارای ماده ای به نام هیستیدین می باشد.
  • گرده گل دارای ویتامینی به نام ب کمپلکس بوده و به سبب همین یکی از مهم ترین خواص آن، تقویت سیستم ایمنی بدن بوده است.
  • جالب است بدانید که مصرف گرده گل، در بهبودی دیابت و بهبودی آلرژی ها و حساسیت های موجود در انسان نیز موثر بوده است.

به گفته مشاورین، بهترین روش مصرف گرده گل؛ ابتدا تهیه خالص ترین نوع آن از مراکز فروش معتبر و سپس مخلوط آن با عسل طبیعی به همراه آب ولرم بوده است و باید در یکسال به صورت دو نوبت 3 الی 4 ماهه و پشت سرهم مصرف گردد.
برای تهیه گرده گل اصل و خالص ایرنی، می توانید با عرضه کنندگان معتبر محصولات و فرآورده های ناب زنبورعسل در سراسر کشور، ارتباط مستقیم داشته باشید.