آیا می دانید که امروزه در کدام یک از بازارهای خرید و فروش انواع عسل طبیعی در کشور، عرضه مستقیم انواع عسل با قیمتی مناسب صورت می گیرد؟
عسل بهترین و مقوی ترین فرآورده ی حاصل از پرورش زنبورهای عسل بوده که امروزه به همه دنیا شناسانده شده و کمتر افرادی بوده اند که از خواص دارویی و تغذیه ای این ماده ی غذایی بهره ای را نبرده باشند.
بله یک عسل طبیعی که وجود آن در برنامه غذایی انسان ها مورد توصیه اکثر مشاورین در زمینه تغذیه و گوارش قرار گرفته، سرشار از انواع ترکیباتی چون انواع مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و آهن، انواع مواد مغذی و ویتامینی مانند ویتامین کا و تیامین و از همه مهم تر مواد قندی ساده ی مونوساکاریدی چون گلوکز و فروکتوز می باشد.
قرار گرفتن عسل طبیعی و مرغوب در برنامه غذایی انسان ها با توجه به ترکیباتی که ذکر گردید، می تواند خواص منحصربفرد درمانی و تغذیه ای را برای تمامی گروه های سنی دارا باشد که در اینجا می توان به برخی از مهم ترین این خواص اشاره ای داشت.

عسل طبیعی

خواص مهم مصرف عسل طبیعی

همانطور که متوجه شدید، عسل طبیعی و اصل می تواند سرشار از همه ترکیبات مهم و ضروری برای بدن انسان باشد و امروزه بیش از گذشته خواص وجود این ماده غذایی در برنامه روزانه انسان ها نیاز گردیده که مصرف روزانه حتی یک قاشق چایخوری عسل طبیعی، می تواند خواص ذیل را دارا باشد:

  • مصرف ناشتای عسل طبیعی می تواند در جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و زخم معده بسیار زیاد موثر باشد.
  • عسل طبیعی به سبب مملو بودن از مواد معدنی مانند آهن، می تواند یکی از خونسازترین مواد غذایی شناخته شده لقب بگیرد و مصرف آن بشدت به بیماران دارای کم خونی توصیه می گردد.
  • با خوردن یک قاشق عسل طبیعی قبل از خواب شبانه، می توانید به پاکسازی کبد خود و ایجاد خوابی راحت برای خود، اقدام نمایید.
  • جالب است بدانید که یکی از بهترین روش های مصرف عسل طبیعی، مصرف آن همراه با آبلیموی تازه می باشد که می تواند انرژی بخش بوده و به سبب چربی سوز بودن آن، مناسب برای ورزشکاران نیز می باشد.
  • عسل طبیعی، ضدتشنج، ضدمیگرن و تقویت کننده بینایی بوده است.

نکته ی مهمی که پیرامون خواص عسل باید مطرح گردد، طبیعی و اصل بودن عسل می باشد و تا عسل طبیعی را تهیه و مصرف نکنید، نمی توانید انتظار این همه خواص مفید را داشته باشید.
لذا گفتنی است که در این بازارهای گوناگون خرید و فروش عسل، با توجه به وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی که شاید هیچ درصدی از دخالت زنبورهای عسل را در تولید خود ندیده است، شناخت تولیدکنندگان و مراکز پخش معتبر آنها، می تواند بهترین گزینه برای خریدی بدون دغدغه از انواع عسل های گیاهی و دارویی باشد.
خوشبختانه امروزه با وجود عرضه کنندگان معتبر انواع عسل طبیعی در بازارهای سراسر کشور، خرید عسل طبیعی می تواند به طور مستقیم و بدون هیچ افزایش قیمتی صورت گیرد و از بابت قیمت هم دغدغه ای باقی نمی ماند.