بازار فروش انواع مختلف عسل در کشور چگونه بوده است؟ آیا می دانید استان
لرستان توانسته از جمله معدود تولیدکنندگان عسلی مرغوب و شناسنامه دار در
کشور باشد؟
امروزه هر چقدر از خواص و اهمیت وجود عسل در برنامه غذایی انسان ها گفته شود، بازهم در این امر کوتاهی شده، چرا که بدون شک هیچ ماده غذایی نتوانسته نقش بسیار مهم تغذیه ای و درمانی عسل را ایفا نماید.
عسل یک ماده غذایی غنی از انواع مواد معدنی و ویتامین ها مانند ویتامین کا، ریبوفلاوین و تیامین بوده و دارای قندهای مهمی چون گلوکز، ساکارز و فروکتوز می باشد که امروزه توانسته جایگزین بسیار مناسبی برای قند و شکر تلقی گردد.
بازار فروش عسل، از نوسانات بسیاری برخوردار بوده و می توان گفت وجود انواع گوناگون عسل های تقلبی و مصنوعی با قیمت پایین تر، این بازارها را نامعتبر و ناامن جلوه داده و منجر گردیده افراد نسبت به تهیه عسل، دچار شک و ابهام گردند.
اما آیا می دانید امروزه تولیدکنندگان معتبری در استان لرستان، توانسته اند با تولید عسلی مرغوب و شناسنامه دار، رتبه اول را در این حوزه دارا باشند؟
بله این تولیدکنندگان با بهره گیری از بهترین و استانداردترین روش های تولیدی، توانسته اند عسلی اصل و درجه یک را با توجه به طبیعت بکر این استان، تولید و روانه بازارهای فروش نمایند.
با وجود انواع عسل های تست شده و شناسنامه دار تولیدی استان لرستان، کافیست مشتریان عسل با نمایندگی های معتبر این استان در ارتباط باشند تا عسلی درجه یک با قیمتی مناسب را تهیه نمایند.
امروزه انواع عسل تولیدی در استان لرستان، شامل عسل گون گز و گون کتیرا، عسل گزانگبین، عسل شتیزه و عسل آویشن بوده که هر یک در وزن ها و بسته بندی های گوناگونی به فرش رسیده اند.