از جمله عوامل تعیین کننده قیمت کندوی عسل، قدرت واقعی جمعیت کلنی زنبورعسل(تعداد قاب ها) براساس فصل فروش آن بوده و جهت خرید و آگاهی از آخرین تغییرات قیمت آن ها و سایر لوازم زنبورداری با ما همراه باشید.
کندوی عسل محل زندگی و اجتماع بیش از 60 هزار زنبور کارگر، 2 تا 3 هزار زنبور نر و یک زنبور ملکه می باشد که به صورت یک کلنی و با تقسیم وظایف مطابق با سن خود، توانسته اند در تولید فرآورده ای ارزشمند با نام عسل طبیعی، اقدامی مهم را صورت داده باشند.

چگونگی قیمت کلنی زنبورعسل

قدرت جمعیت با قاب سنجیده می شود. اگر در فروردین ماه تعداد زنبور های یک جمعیت آنقدر بود که در دو طرف یک الی چهار قاب نشسته و آن را پر کرده باشند، می گوییم این جمعیت ضعیف است.
هرگاه دو طرف 5 تا 7 قاب را پر کرده باشند آن را متوسط و اگر دو طرف 8 تا 10 قاب را پر کنند، آن جمعیت را قوی می نامیم.
بنابراین میزان قدرت جمعیت کندو(تعداد قاب ها) در ماه های مختلف سال همواره معنای مختلفی را خواهد داشت و بر طبق آن نیز قیمت ها تعیین می شود.
اما باید گفت که امروزه در زنبورداری های سراسر کشور، زنبورداران از انواع کندوهای مدرن و جعبه ای بهره می برند که خب هر یک از آنها از مشخصات و مزیت هایی برخوردار بوده و می توانند طبق سلیقه و پیشنهاد خود زنبورداران ساخته گرددند.
آیا انواع کندوهای مدرن را می شناسید و از مشخصات و قیمت آنها در بازارهای خرید و فروش کندو عسل، آگاهی داشته اید؟

فروش کندوی عسل

کندو عسل چوبی

یکی از انواع کندوهای مدرن و جدید، کندوهای چوبی و ساخته شده از چوب درختان جنگلی بوده اند که مطابق با سلیقه زنبورداران؛ در دو نوع کف باز و کف بسته ساخته می گردند.
گفتنی است که یک کندو عسل چوبی قابل تعمیر توسط خود زنبورهای عسل بوده و می تواند در شرایط گوناگون اقلیمی، از کارآیی چیزی نزدیک به 10 تا 12 سال را دارا باشد و به گفته زنبورداران باتجربه، بهترین نوع کندو عسل بوده است.

فروش کندوی عسل

کندو عسل پلاستیکی

دیگر نوع کندوهای مدرن، کندوهای پلاستیکی نام داشته اند که خب مزایایی از جمله قابلیت ضدعفونی کردن،شست و شو را دارا بوده و مقاومت بیشتری را در برابر رطوبت و حرارت داشته اند.
گفتنی است که کندوهای پلاستیکی، قابلیت دارا بودن قابهای چوبی را دارا بوده و به مراتب از سبکی وزن برخورددار می باشند که این امر، سبب شده تا بحث حمل و نقل و جابجایی کندو، آسان شده باشد.

فروش کندوی عسل

با همه این مراتب، باز هم نمی توان گفت که بهره برداری از کدام نوع کندو عسل می تواند مناسب تر باشد و این خود زنبورداران هستند که با بهره برداری از هر یک از دو نوع کندو عسل مدرن، می توانند با سنجیدن شرایط گوناگون، مناسب ترین کندو عسل را برگزینند.
امروزه خوشبختانه شما می توانید ضمن آگاهی از آخرین قیمت انواع کندو زنبورعسل، از مشورت هایی با زنبورداران باتجربه پیرامون چگونگی انتخاب یک کندو عسل مناسب نیز بهره مند گردید.