زمانی که زنبورها برای تغذیه به سراغ درختچه های کنار(سدر) می روند و شهد آنها را می مکند و تبدیل به عسل می کنند،عسل بدست آمده را عسل کنار می نامند.
امروزه با توجه به شرایط آب و هوایی مساعدی که در استان های جنوبی کشور وجود داشته، شاهد وجود تولیدکنندگانی معتبر از انواع گونه های عسل شناسنامه دار و مرغوب بوده ایم که مشهورترین آنها، عسل کنار و تولید شده از درختچه های سدر می باشد.
این درختچه ها در مناطق جنوبی کشور و در جاهای گرمسیر به وفور می رویند که از برگ های آن سدر تهیه می شود. زنبورداران کلونی های خود را در این مناطق جاسازی می کنند و در شهریور ماه تا اوایل پاییز تا آبان ماه عسل کنار را برداشت می کنند. این عسل به رنگ تیره بوده و طعم منحصربه فردی دارد.

عسل کنار

طبع عسل کنار

عسل کنار دارای طبیعت سردی است و به همین دلیل در مناطق گرمسیری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع کسانی که سرد مزاج هستند نباید از این عسل استفاده کنند. بهتر است در مصرف عسل هم طبع عسل را برحسب گیاهی که از آن گرفته شده و هم مزاج خود را بشناسید و برحسب مزاجتان نوع عسل مصرفی خود را انتخاب کنید تا به خوبی از خواص آن بهره ببرید در غیر اینصورت ممکن است مصرف عسل شما را اذیت کند.
به عنوان مثال افراد گرم مزاج نباید عسل با طبع گرم مثل عسل آویشن استفاده کنند، بلکه باید عسلی مثل عسل کنار که سرد است را مصرف کنند تا بدنشان واکنش منفی نداشته باشد، و دچار گرمازدگی یا جوش صورت و بدن نشوند.

عسل کنار

خواص عسل کنار

عسل کنار خواص بسیار زیادی دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به رفع کم خونی، تقویت اعصاب و فرونشاننده حرارت بدن بدلیل سردی و تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش مو اشاره کرد.
اکنون زمان برداشت عسل کنار است اگر قصد خرید عمده عسل کنار تازه و صد درصد طبیعی را دارید با ما تماس بگیرید ما بهترین عسل کنار زنبورستان های استان فارس را با قیمت مناسب به شما عرضه می داریم.