برای اینکه بتوانیم از خواص گرده گل استفاده لازم را ببریم در قدم اول باید نوع مرغوب آن را خرید کرده و سپس بدانیم که چگونه این محصول را مصرف کنیم؟
می دانیم که گرده گل در زندگی زنبورعسل نقشی بسیار تعیین کننده ای ایفا می کند. چون این حشره با مصرف این محصول است که قادر به تولید موم است. اما اگر در تغذیه گرده گل با کمبود مواجه شود موم کمتری هم تولید خواهد کرد. به همین سبب هم ملکه حجره کمتری برای تخم گذاری خواهد داشت و حتی ممکن است بقای کندو با خطر مواجه شود.
گرده گل در زندگی انسان دارای چنین تأثیری نیست، اما خواص بسیار زیادی با خود برای مصرف کننده اش به همراه دارد. یکی از پر کاربردترین موارد مصرف گرده گل، استفاده برای درمان پروستات است. طبق تحقیقات مختلف افرادی که به بیماری پروستات مبتلا هستند، دچار کمبود روی می باشند و گرده گل به دلیل داشتن روی می تواند برای این افراد مفید باشد.
اما سوالی که برای برخی از افراد پیش می آید این است که چگونه باید گرده گل را مصرف کنیم تا بهترین استفاده را از آن ببریم؟ از آنجا که گرده گل و عسل هر دو از فرآورده های زنبورعسل هستند، می توان گفت بهترین شیوه مصرف این محصول هم همراه با عسل است.
مصرف گرده گل همراه با عسل مخصوصاً برای افرادی خوب است که از طعم و مزه این محصول به دلیل داشتن طعم تلخ، خوششان نمی آید. چون شیرینی عسل باعث می شود تا طعم تلخ گرده گل از بین برود.
اما اگر می خواهید تا بهترین نوع گرده گل را خرید و مصرف کنید، می توانید با تماس با مجموعه عسل ایران زا طریق راه های ارتباطی زیر اقدام به انجام خرید خود نمایید.