آیا قصد خرید و مصرف ژل رویال را دارید اما از مقدار و نحوه مصرف این محصول اطلاعی ندارید؟ آیا می دانید در میان انواع مختلف ژل رویال موجود در بازار، نوع خالص آن بهترین گزینه برای خرید است؟
ژل رویال که به نام شاهنگبین هم شناخته شده است در سال های اخیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این محصول از جمله فرآورده های زنبورعسل است که از طریق غدد شیری که در دو طرف سر زنبورعسل کارگر قرار دارد به تولید می رسد و این حشره با تولید ژل رویال اقدام به تغذیه لارو ها و ملکه خود می کند. اما با کشف تاثیرات شگفت انگیزی که این محصول برای انسان دارد، مصرف ژل رویال هم در بین افراد مختلف افزایش یافت.


خواص فیزیکی و شیمیایی ژل رویال

ژل رویال مایعی است با رنگ سفید مایل به شیری است که بوی خاص خود را هم دارد. از نظر مزه بسیار ترش بوده و کمی هم چسبناک است. Ph ژل رویال تقریبا 4 است. از نظر شیمیایی شامل آب، قند، پروتئین، مواد چربی و ویتامین های گروه B می باشد. ژل رویال را می توان یکی از غنی ترین مواد حاوی ویتامین B5 دانست.


طرز نگهداری ژل رویال

ژل رویال محصول بسیار حساس و فسادپذری است که نگهداری آن هم باید تحت شرایط خاصی انجام شود. ژل رویال خالص را نباید به هیچ وجه در هوای آزاد و جلوی آفتاب نگهداری کرد چون به سرعت خواص خود را از دست می دهد. این محصول را در یخچال و در دمای 4-5 درجه تا بیست روز هم می توان نگهداری کرد. البته با فریز کردن ژل رویال امکان نگهداری آن تا چند ماه وجود دارد. یک روش دیگر نگهداری ژل رویال مخلوط کردن آن با عسل است که در این حال هم امکان نگهداری آن برای مدت طولانی فراهم می شود.


مقدار و نحوه مصرف ژل رویال

بهترین روش برای مصرف ژل رویال، مصرف آن به صورت خالص است. ولی اگر بخواهید ژل رویال را به صورت مخلوط با عسل مصرف کنید می توانید هر 100 گرم ژل رویال را با یک کیلو عسل مخلوط نموده و مصرف نمایید.
اما درباره نحوه و مقدار مصرف ژل رویال باید بگوییم که بهترین روش، مصرف زیر زبانی آن است. چون با قرار دادن ژل رویال در زیر زبان این ماده به سرعت وارد خون شده و جذب بدن می شود. مقدار مصرف ژل رویال به هدفی که از مصرف این ماده دارید برمی گردد. شایع ترین مقدار مصرف آن هر روز صبح ناشتا و به اندازه یک نخود فرنگی به صورت زیر زبانی است. البته در برخی موارد می توان این مقدار را تا روزی سه بار هم افزایش داد. در اینجا باز هم لازم به تأکید است که اگر بخواهید بهترین استفاده را از مصرف ژل رویال ببرید، حتما نوع خالص آن را خریداری کنید.
مجموعه عسل ایران در حال حاضر با ارائه بهترین ژل رویال بازار از خریداران محترم دعوت می نماید فقط با یک تماس، محصول مورد نظر خود را به بهترین شیوه ممکن خریداری نمایند.