آیا می دانید که امروزه کپسول گرده گل نیز با قیمت مناسبی توسط مراکز معتبر خرید اینترنتی، به فروش می رسد؟ آیا با خواص مصرف گرده گل آشنایی داشته اید؟
ترکیبات موجود در گرده گل به قدری پراهمیت بوده که همواره مصرف آن را برای درمان بسیاری ار امراض و بیماری ها، مهم دانسته اند و به سبب اینکه جمع آوری آن از روی پرچم گل های گیاهان دارویی، امری آسان نبوده، صنعت زنبورداری با پرورش زنبورهای کارگر، به کمک جمع آوری ارزشمندترین ماده ی موجود در طبیعت آمده است.
بله گرده گل با عمل گرده افشانی توسط زنبورهای کارگر جمع آوری و در پاهای کیسه ای آن ذخیره شده است و همراه آنها به داخل کندو آورده می گردد. یکی از منابع تغذیه ای برای لاروها و ادمه حیات آنان نیز همین گرده های گل بوده اند که با توجه به ترکیباتی که داشته اند، با نام دیگر غذای کامل نیز مشهور می باشند.

ترکیبات گرده گل خالص

با انجام آزمایشاتی که بر روی انواع گرده گل های گیاهان دارویی صورت گرفته، ترکیبات گوناگونی از انواع این گرده گل ها که مرغوبترین نوع آن در فصل بهار جمع آوری گردیده، بدست آمده است:

  1. پروتئین به میزان بیش از 40 درصد.
  2. حاوی بیش از 29 اسید آمینه ضروی برای بدن انسان.
  3. کربوهیدارت ها به میزان بیش از 30 درصد.
  4. قندهای احیاکننده ای چون سوکروز، فروکتوز و مانوز.
  5. انواع ویتامین هایی از گروهای A ،B ،C و E.
  6. انواع مواد آلی و معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر و مس.

علاوه بر نقش فزاینده ی تغذیه ای که گرده گل در کندو عسل برای لاروها و زنبورهای نوزاد داشته، می توان این ماده ارزشمند را نیز برای انسان ها و درمان بسیاری از بیماری ها موثر دانست که امروزه توسط نصب تله گرده گیرهایی در مسیر ورود به کندوهای عسل، به وسیله ی زنبورداران، جمع آوری گردیده است.

کپسول گرده گل

خواص دارویی مصرف گرده گل

گرده گل که امروزه در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل به صورت پودر گرده گل، گرده گل همراه با عسل طبیعی و یا ژل رویال و از همه مهم تر به صورت کپسول موجود بوده، می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها مفید باشد.
مصرف گرده گل مفید در درمان بسیاری از مشکلات مربوط به سیستم اعصاب بوده و می تواند در بهبودی علائم مربوط به بیماری دیابت، موثر باشد.
گفتنی است که یکی از بارزترین خواص مصرف گرده گل، تأثیر مثبت آن در درمان بیماری های مربوط به پروستات در مردان مسن بوده است.
امروزه تهیه اینترنتی کپسول گرده گل توسط مراکز معتبر فروش محصولات زنبورعسل، امکان پذیر گردیده که می تواند قیمت مناسبی را نیز به همراه داشته باشد.