مرکز عسل ایران، به عنوان مرکز خرید و فروش و عرضه انواع فراورده های طبیعی زنبورعسل از قبیل:
عسل طبیعی، گرده گل خالص، ژل رویال اصل، موم و بره موم بوده و شما هم میهنان عزیز ساکن در هر نقطه از این کره خاکی می توانید از طریق ارتباط با همکاران ما از قیمت آن ها آگاهی پیدا کرده و با مناسب ترین قیمت به همراه کیفیتی عالی و مثال زدنی نسبت به خرید و سفارش این محصولات به صورت عمده و یا خرده اقدام نمایید.
زنبوران عسل به گرده گل نیاز دارند، زیرا گرده گل حاوی پروتئین، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی است. زنبوران عسل به محض خروج از حجره خود تا سن 15 تا 18 روزگی از گرده گل تغذیه می کنند. به این ترتیب شرایط رشد اعضای داخلی بدن و به خصوص غدد شیری آن ها تامین می شود. دانه گرده ، در دوره پرورش نوزادان زنبورعسل بیش ترین مصرف را دارد. گرده گل سبب تقویت غدد ترشح موم می شود، لذا زنبوران در بهار که گرده گل فراوان است، تمایل زیادی به موم بافی(موم سازی) دارند.
کلنی هایی که در بهار و تابستان موفق به ذخیره گرده زیاد شده باشند، در زمستان گذرانی و تغذیه و پرورش نوزادان سال آینده مشکلی نخواهند داشت. زیرا بیش تر فعالیت های مهم زنبورعسل نظیر ترشح ژل رویال برای تغذیه نوزادان و ملکه، ترشح موم برای ساختن شان و تامین عناصر مورد نیاز بدن توسط گرده تامین خواهد شد.

گرده ی گل های مختلف از نظر ارزش غذایی یکسان نیستند. گرده برخی از گل ها از لحاظ مواد پروتئینی غنی ترند. مقدار پروتئین در دانه های گرده از 8 تا 40 درصد متغیر است. به طور مثال ، گرده درختان میوه، ذرت، شبدر سفید، شبدر قرمز و بیدمشک از لحاظ پروتئینی غنی ترین و گرده درختان کاج و صنوبر و عموما سوزنی برگان از لحاظ محتوای پروتئینی فقیرترین هستند. اما زنبورعسل قادر به تشخیص تفاوت کیفی بین آن ها نبوده، و لذا هم بارهای گرده خوب و هم بارهای گرده فقیر از لحاظ پروتئینی را به کندو حمل می کند.
در زمان وفور گرده ،می توان مقادیر زیادی گرده استحصال و نگه داری کرد. برای نگه داری از گرده های جمع آوری شده توسط زنبورعسل، می توان آن ها را خشک کرد یا با شکر مخلوط کرد و یا آن را در فریزر به صورت منجمد ذخیره کرد.