آیا می دانید که امروزه موم عسل چه کاربردهای گوناگونی داشته است؟ آیا از قیمت انواع موم آماده و تازه عسل طبیعی در بازارهای محصولات زنبورعسل، آگاهی داشته اید؟

موم عسل
، ماده ای سفید رنگ و مهم در کندو عسل بوده که زنبورهای کارگر به وسیله این ماده اقدام به تولید عسل طبیعی نموده اند که گفتنی است تولید موم در کندو عسل، زمان طولانی را لازم داشته و زنبورها توانسته اند موم های شش ضلعی منتظم را با نظم خاصی بسازند که هیچ انسانی قادر به ساخت آن نبوده است.
گفتنی است که موم عسل طبیعی، از خواص و مشخصات فیزیکی بسیار ارزشمندی برخوردار بوده که آن را در صنایع گوناگونی، مورد بهره برداری فراوانی قرار داده است. شایان ذکر که موم عسل دارای رنگ سفید بوده، اما خب در داخل کندو عسل و با ترکیبی از موادی چون گرده و عسل، به رنگ تیره در می آید.
حال آیا می دانید که کدام ویژگی ها و مشخصات برجسته ی فیزیکی موم عسل، این ماده را در صنایع گوناگونی، مورد اهیمت قرار داده است؟

موم عسل

موم عسل و صنایع گوناگون

موم عسل ماده ای حاوی انواع استرها، اسیدها و کربن های آزاد بوده و می تواند از خواص فیزیکی بسیار خوبی چون مقاومت در برابر حرارت و نقطه ذوب بالا، رطوبت و انواع فشارهای مکانیکی برخوردار باشد که استفاده آن را در صنایع گوناگون ذیل، مهم شمرده است:

  • قالبسازی.
  • شمع سازی.
  • تولید لوازم آرایشی و بهداشتی.
  • صنعت غذایی.
  • داروسارزی.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، موم عسل بیشترین کاربرد خود را در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی داشته که می تواند اثرات مثبت درمانی را بر پوست دست و صورت انسان ها داشته باشد.
اما نکته مهمی که پیرامون مصرف موم عسل در داروسازی وجود داشته، این امر بوده که موم عسل به عنوان یک روکش برای انواع قرص ها جهت سهل نمودن بلع این قرص ها، بکار رفته است.
گفتنی است که در برخی از زنبورداری های بزرگ که خب امکان تولید موم بیشتری وجود نداشته، از موم عسل طبیعی به عنوان یک ماده اولیه برای دستگاه های تولید موم ورقه ای استفاده نموده اند که می تواند برای تولید عسل بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.
امروزه شما می توانید انواع موم تازه و مرغوب عسل طبیعی را که در فروشگاه های معتبر محصولات زنبورعسل آماده عرضه هستند، با قیمت مناسبی خریداری کنید و برای کسب آگاهی بیشتر می توانید با مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.