به دلیل انواع مختلف عسل های موجود در بازار، قیمت عسل طبیعی گون از تنوع
بسیاری برخوردار بوده و ناپایدار است. بنابراین لیست قیمت های فروش مرکز عسل
ایران همواره به روز می باشد.

چرا عسل در سبد خرید خانواده ها کم دیده می شود ؟
آنچه امروزه عسل را به عنوان یک غذای مقوی و ارشمند از سبد مصرف خانواده ها خارج نموده قیمت بالای عسل است . متاسفانه عسل های با قیمت پایین عمدتآ کیفیت خوبی ندارند و مصرف کردن عسل تقلبی تفاوت چندانی با مصرف نکردن عسل ندارد .
مد نظر ما استفاده تمام اقشار از عسل واقعی است و می کوشیم بهترین عسل را با مناسب ترین قیمت در اختیار هموطنان عزیزمان قرار دهیم و تکلیف خود را در آوردن عسل طبیعی بر سر سفره هر خانواده ایرانی  انجام دهیم و با بیان ساده ی  خصوصیات عسل در انتخاب عسل بهتر شما را یاری کنیم .

خصوصیات عسل
از خصوصیات بارز عسل میتوان به غلظت , چسبندگی , خاصیت جذب آب , کشش  سطحی , رنگ و شکرک زدن اشاره کرد . 
بطور کلی عسل مایع چسبناکی است . مقدار چسبندگی عسل به مقدار آب موجود در آن بستگی دارد . انواع عسل از نظر چسبندگی با هم متفاوتند . غلظت عسل به ترکیب آب موجود در آن بستگی دارد .غلظت عسل از غلظت آب بیشتر است .
از این خصوصیت عسل میتوان بخوبی بهره جست . زیرا اگر مقدار آب موجود در عسلی زیاد باشد , در بالای عسل با چگالی بیشتر ( آب کمتر )قرار می گیرد . عسل خاصیت جذب آب را دارد . عسل معمولی با مقدار 18.3 درصد آب یا کمتر در آن , رطوبت نسبی بالای 60 درصد هوا را جذب می کند . کشش سطحی عسل برای جذب رطوبت پایین است.
میزان کشش سطحی عسل به منطقه ای ک در آن تهیه شده است بستگی دارد . این خصوصیت باعث چسبندگی و حالت کشدار عسل می شود . رنگ عسل طبیعی در دامنه ی گسترده ای از بی رنگ تا زرد تیره یا سیاه است . رنگ عسل بستگی به منطقه ی اصلی گیاه , تاریخ تولید و شرایط نگهداری آن دارد . 
اما شفافیت عسل به مقدار ذرات معلق همچون گرده های گیاهی بستگی دارد . شکرک زدن عسل طبیعی به دلیل تشکیل بلورهای گلوکز منوهیدروژنه است . هرچه آب موجود در عسل کمتر و آن بیشتر باشد عمل شکرک زدن سریعتر انجام می پذیرد . البته دما نیز نقش بسزایی در بلوری شدن قند موجود در عسل دارد . 

قیمت روز عسل طبیعی گون

در عسل طبیعی این خصوصیات فیزیکی نسبتآ مشترکند . آگاهی از آنها میتواند در تشخیص عسل طبیعی کمک خوبی باشد .
در خرید خود مراقب باشید . ابتدا تست کنید , سپس خرید نمایید.