آیا با ترکیبات موم عسل آشنایی داشته اید؟ فواید و کاربردهای موم عسل طبیعی چه بوده است؟ چگونه می توان موم خالص عسل را با قیمتی مناسب خریداری کرد؟
موم عسل می تواند یکی از فرآورده های حاصله از پرورش زنبورهای عسل باشد که امروزه با توجه به خواص فیزیکی و ترکیباتی که داشته، می تواند در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار بگیرد.
گفتنی است که در زمان های گذشته هم از موم عسل طبیعی تولید شده در داخل کندو عسل، مصارف متعددی می شده است. اما امروزه نیز می توان برای موم عسل، موارد و فواید کاربردی بسیاری را نام برد.
قبل از آنکه به فواید و کاربردهای موم عسل در صنایع گوناگون اشاره داشته باشیم، باید گفت که ترکیبات موم عسل که هم اشباع شده و هم اشباع نشده هستند، شامل موارد ذیل بوده است:

  1. هیدروکربن ها.
  2. منوودی استرها.
  3. اسیدهای فرار.
  4. پلی استرها.

اما فرصت آن فرارسیده تا با فواید و کاربردهای موم عسل طبیعی در دیگر صنایع شناخته شده، مواردی را بدانید.

موم عسل

کابردهای موم عسل

از موم عسل بجز صنعت زنبورداری و جهت تولید قاعده های مومی که به عنوان یک راهنمای شان های عسل برای زنبورها می باشد، می توان به صنایع دیگری نیز اشاره کرد:

  • امروزه از موم عسل در ریخته گری و قالبگیری بهره برده اند، چرا که موم بسیار نرم بوده و به آسانی شکل می گیرد.
  • شاید بتوان به جرئت گفت که یکی از کاربردهای مهم و مشهور موم عسل، در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بوده که می تواند به عنوان یک ماده نگهدارنده در آب کرم ها و پمادها، مورد استفاده قرار بگیرد. به طور کلی از موم عسل در تولید لوازمی چون داروهای مو بر، حالت دهنده مو، ریمل ها، رژ لب و دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی، بهره برداری نموده اند.
  • گفتنی است که در صنعت غذایی، از موم عسل به عنوان یک ماده نگهدارنده استفاده نموده اند.
  • در صنعت شمع سازی هم از موم عسل کاربردهای فراوانی دیده شده است.
  • شایان ذکر است که از موم عسل به عنوان پوشش داروها و قرص ها در داروسازی استفاده شده و جالب است بدانید که موم می تواند بلع را آسانتر کند.

با توجه به خواص و کاربردهای مفید موم عسل، شما می توانید موم خالص و مرغوب عسل طبیعی را از مراکز معتبر خرید، با قیمت مناسبی خریداری کنید.